29 Ocak 2018 Pazartesi

WHATSAPP'TAN OPERASYONA GİDİYORUM DEYİP HELALLİK İSTEMEK

Daha önceki yorumlarda da belirtilmiş ama ben de tekrarlamak istedim. Özellikle sınır ötesi ve benzeri terör operasyonlarındaki askerlerin cep telefonu kullanımı şimdi de internete bağlanması çok uzun zamandır serbest belli ki. Elbette aşırı stres altında olan askerler oldum olası pek çok konuda serbest bırakılır mesela sigara içmek ve fakat ben gerçekten bu tip serbestliğin zararlarından nasıl sakınılıyor çok merak ediyorum. Mesela şehit olan askerlerden biri de operasyona katılacağını bir yakınına bildirmiş, acı içinde haberini okurken açıkça gördük. Yani bu tip bilgiler son derece gizli bilgilerken ben şu an operasyon ekibindeyim, az sonra operasyon başlıyor gibi bilgilerin sivillerle paylaşılması ve paylaşılırken de bu bilginin ele geçirilemeyeceği nasıl garanti ediliyor? Aynı zamanda bu operasyon timinin tam olarak lokasyonunun düşmanlarca tespiti açısından da tehlikeli. Ayrıca belli bir odaklanma ve disiplin gerektiren durumlar ortadayken duygusal bir takım hezeyanlara sebep olacak iletişim özgürlükleri misal belki sevgilisi seni terk ettim diyecek ya da bir arkadaşı senin nişanlını bilmem kimle görmüşler diyecek yahut annesi sürekli ağlayacak. Ayrıca operasyondaki kişiler ve onlar için değerli olan kişilerin bilgileri çok fazla ortadayken bu bilgiler bizim aleyhimize tehdit ve şantajlar için kolaylıkla kullanılamaz mı? Ne bileyim artıları ve eksileri yan yana koyunca çok fazla eksi görüyorum ben şahsen. Zaten çok profesyonelce yapılması gereken operasyonlarda az eğitimli askerlerimiz ve malum neci yahut kimci olduğunu artık hiç bilmediğimiz komutanlar kullanılıyor. Üstelik açıkça devletimizin aleyhine ne varsa yapan iktidarın yönlendirmeleri ortada ve hiç girmememiz gereken sularda yüzüyoruz bir de bu tip uygulamalar. Sürekli unutulan bir şey var, karşımızda eline silah tutuşturulmuş bir avuç köylü olabilir ama onlar öne sürülen piyonlar. Bu işin ardı ötesi uzun hikaye. Bir fotoğraf paylaşılmıştı güya askerlerimiz dağın tepesinde bir karakolda. Konumlandırma tamamen hatalı aynı zamanda karakol dedikleri muşamba ve ellerinde de ağır silah olarak sadece tek bir uyduruk makineli var. Yani resmen kurbanlık koyun gibi konuçlandırılmışlar. Şimdi tasfiye ediyoruz bilmem ne diyorlar da kimler tasfiye edildi ne oldu ve zaten elimizde kimler var her şey meçhul. Bir zamanların meşhur bir noterinin de dediği gibi, insan gerçekten hayret ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)