10 Temmuz 2017 Pazartesi

BY THE SEA

Siyasetten yıldım ve eskiden filmler hakkında atıp tutuyordum ne oldu ya o iş deyip hemen en son izlediğim film hakkında atıp tutmaya karar verdim. Şansınıza imdb'de 12bin kişinin lütfedip oy verdiği ve 5,2 puanı tutturan By The Sea denk geldi. Filmi çok gömmüşler, gömülecek yanları var ama ben o kadar gömmeyeceğim. O kadar da değil.


Filmin senaristi ve yönetmeni Angelina Jolie. Sanırım kurguya da heves etmiş olmalı ki çektiği sahneleri atmaya kıyamamış belli ki. Çünkü film çok gereksiz bir şekilde 2 saat sürüyor. Bu benim şikayet ettiğim bir şey değil zira sinemaya hapsolup izlemedim. Kafama göre ara ara izledim filan. Ama sinemada izleyenlerin buhran geçirmesi çok beklendik bir şey zira çok gereksiz detaylar ve bu detayların sürekli tekrarlanması var. Mesela spoiler vermek gibi olmasın ama Brad Pitt'in oynadığı Roland karakteri yaşlı çiftleri defalarca izliyor ve biz de defalarca uzun uzun izliyoruz. Yine Roland'ın kankası olan yaşlı işletmeci vefat eden karısını o kadar çok anıyor ki yetmiyor karısının fotosuna bakışını da uzun uzun izliyoruz. Görüntü yönetmeni iyi olunca Angelina da onu da koyalım bunu da koyalım demiş sanki. Koymasan iyiydi Angie ama bende bir sıkıntı yok. Ben Nuri Bilge Ceylan seven ve takip eden bir insanım. Hiç kesmeyip 5 saatlik film çeksen ara vererek dahi olsa bir  otistik olarak izlerim. 

Ben geç izledim ama bu filmi çektiklerini duyduğumda aha dedim boşanıyorlar. Tabi ki Nicole Kidman ve Tom Cruise ikilisinin birbirlerine veda filmi Eyes Wide Shut'ı bilenlerin aklına gelmiştir bu.

Filmin senaryosunda zannedersem ikilinin gerçek hayattaki ilişkilerine bol bol gönderme var. Zaten yazar olan Roland karakteri filmin bir yerinde karısına seninle ilgili kitap yazmak istiyorum, adını değiştirirz yahut bilsinler ne önemi var diyor. Roland karakterinin alkol problemi de Brad'in alkol problemi mevzusu ile örtüşüyor gibi. Angelina da bipolarımsı bir tip malum. Filmde olay örgüsünün temeli mantık dahiline çekilmeye çalışılsa da(bu mevzu da endirekt olsa da Angelina Jolie ile alakalı bir mevzu bu arada) karakterin davranışları, tepkileri bildiğin bipolarımsı. Velhasıl kendi hayatlarından izler var gibi. 

Oyunculukları oldukça beğendim. Angelina Jolie Vanessa karakterini canlandırırken bana göre gerçekten sıradışı bir frekans yakalamış. Brad Pitt zaten gerçekten çok iyi bir oyuncu ve yine sade bir tempoda anlatılmak istenen karakterin çizgisini tutturmuş.

Filmde Avrupa sinemasına özenilmiş filan demişler ama güzel özenilmiş. Filmin finali hariç kendisi gerçekten Avrupa tarzı. Müzikler de çok iyi seçilmiş. O müziklerden biri ile yazıma son vereyim. Ve evet aşk aslında burada bu iki ana karakterin üzerinden anlatıldığı gibi bir şey bence de. O yüzden ben almayayım :/













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)