14 Aralık 2017 Perşembe

NEDEN SOYALİZMDEN BİR CACIK OMAZ






Aslında bahsettikleri şey de tam olarak bu. Gerçek müslümanlık bu değil der gibi solculuk yüceltmesi kasılıyor. Marksist literatür = Kuran ve hadis külliyatı(yorumlarıyla birlikte). Yani olaya dışarıdan bakıp objektif yorum getiremezsin çünkü bu zinhar şirk olur, iman zedelenir vs.

Hatta Marksist etikten bahsedip sosyalizm halkı düşünüyor tımam mı filan deniyor. Sanki diğerleri halkı düşünmediklerini iddia ediyor. La adamlar sizi cehennem diye bir yerden kurtarıyoruz daha napalım iddiasında. Sadece bu dünyada değil sonrasında bile halkı düşünüyorlar güya! Velhasıl hangi etik, hangi kurtarılmış halk? Daha da sosyalizm uygulamalarının kimseyi bir şeyden kurtaramamasına da girmeyelim zira o mevzu da ortada olmasına rağmen görmek istemeyen gözler anlayamıyor. Zira gerçek sosyalist uygulamalar değildir kesin bunlar di mi? Tıpkı şeriat uygulamaları gibi?

Sosyalizm neden başarılı değil ona da değinilmiş. Sizlerin sandığı gibi insanları ahlaklı(size göre ahlak, bunun bilimsel olduğu iddiasında da olduğunuzu sanmıyorum zira bilim sürekli gelişir böyle 1917 koşullarında sabitlenmez, tıpkı 600 koşullarına sabitlenemeyeceği gibi) olması hali diye bir şey yok. Yani zaten herkes aklı başında ve insani değerleri kavramış ve kabullenmiş tipler olsa sisteme ne gerek?

Elbette Nietzsche'nin de dediği gibi insan aşılması gereken bir şey ve fakat insan aşılmadığı halde aşıldığını varsayarak sistem dayatmak her türlü faşizme çıkar. Lakin görüyoruz ki tarihin en faşist uygulamalarının örneklerine rastladığımız sosyalizmin savunucuları maalesef yandaşı olduğunu düşündüğü diktatörleri de ayıla bayıla övüyor.

1) İnsanlar sürü hayvanıdır ve bunu değiştirmek "Değiş ton ton" diyerek sağlanamaz. Bunun aşılması çok uzun bir süreç demektir(evrim). Elbette aşılması gerektiği sıklıkla hatırlatılmalı ama hiçbir dayatma bir güdüyü yenemez.

2) İnsanlar sürüleşirken asla ve asla bir din ya da ideoloji etrafında toplanmaz gerçekte. Çünkü bunlar soyut kavramlardır. Sadece insanlardaki çeşitli güdüleri kışkırtarak ve manipülasyonla çeteleşmeler sağlanır ve bunlar hiçbir zaman çok güçlü oluşumlar değildirler. Doğru koşullarda aslen birbiriyle alakası olmayan insanlar çok kolay birbirlerine düşer ve grupçuklara ayrılırlar.

3) İnsanın doğal sürüsü ailesidir. Ailenin geniş hali millettir. İşte bu yapı kolay kolay kırılamaz. Tehlike anında insanlar sürüleri ile birlik olmaya koşarlar her zaman. Güdüleri onlara ailelerine koşmalarını söyler. Bu kuralı hiçbir kuramcı değiştiremedi, DNA'larla oynanmadığı sürece değiştiremez de.

4) Sosyalizmin önerdiği sistem fazlasıyla suni, soyut ve insan duygularını, güdülerini neredeyse tamamen yok sayan salt mantık ile örülmüş bir algoritmaya sahiptir. İnsanlar robot değildir ve her insan içten içe bununla savaşacaktır. Aynısı dinler için de geçerlidir. Lakin onlarda da zaman zaman insanın doğasındaki sapmaları/istisnaları fazlasıyla kabullenen ve bunların aşılmasının gerekmediğini savunan detaylar olabilir. Örn: "Bazı" dinlerin sübyancılığı normalize etmeleri.

5) Daha bir çok madde ekleyebilirim ama sıkıldım :) Neyse siz anladınız mevzuyu herhalde :p


ÜLKENİN DEVASA BİR LAZ FIKRASINA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ

"Suç duyurusunun ardından gözaltına alındı". O_o

                                                        https://eksisozluk.com/entry/72812189

Gerçekten böyle bir dangalaklık algısı satışı var. Efenim o bu FETÖ'cü, ABD terörist yetiştiriyor bilmem ne eee bunlar seni nasıl aklıyor acaba? Aynı anda hepiniz şerefsiz ve suçlu olamıyor musunuz? Öyle bir dünya yok mu? O sizin bahsettiğiniz hangi dünya?


13 Aralık 2017 Çarşamba

BUNDAN DA BAHSEDİLMELİ ELBET: SAYISALCI GERİZEKALILIĞI

Memleket elden gitti gidiyor saç tarama derdinde oturun hayal aleminde dolaşın sayılar mayılar hipotezler soyut soyut takılın diyor. Sonra da sayısalcılar biz çok zekiyiz tımam mı derler :/ Bütün zamanınızı buna harcamayın bugünler de geçer bir yandan kendinizi geliştirin filan dese anlaşılır da bi sus valla ya bari sen sus amk hoff....



(Aziz Sancar'a çakmalara doyamadım ama adam haklı mı acaba la? Sabah akşam bu mallara açılan davaların duruşmalarını mı takip edecem ben :/)