20 Aralık 2020 Pazar

TENET (2020)

 Tenet çok berbat olmuş Nolan bitmiş filan dedilerdi de izledim filmi tipik Nolan filmi, iniş çıkış yok adam hep aynı seviyede takılıyor. Nolan Dingiliz romantikliği dahilinde düz klişe ağlak bir hikaye üzerine çoğunluğa karmaşık gelen bir kurgu yapar tarzı bundan ibarettir, adamın çok tutan formülü bu.


Başrol oyuncusu zenci olsun ısrarı kimden çıktı bilemem ama bu kadar yeteneksizini seçmeyeydi keşke. Oyunculuğu berbat olduğu gibi yakın dövüş sahnelerinde de inanılmaz bir kahvehaneden toplanmış emmi tadı yakalamış.

Vampirlikle ünlenen çocuk iyi oynamış role yakışmış. Bundan sonrası spoilerımsı. İddia edildiği gibi leylek Kat'in oğlunu oynamış muhtemelen. Kat üzerinde dönen aşırı gereksiz dramın kaynağı da bu muhtemelen.

Fizik bilimini hiç etmiş filan denmiş ama filmde kullanılan teoremleri din iman bellemiş fizikçiler yok değil. Zamanın ileri doğru ilerlediği ispatlandı ama ben ikna oldum mu olmadım tabi :p Zamanı geriye doğru yürütme teorik olarak mümkün ama baya teorik tabi e yürütürsen ne olacağı da teorik haliyle fakat her şey sıfırlanır iddiası bir film senaryosu için gayet anlaşılır. Entropi zaten evrenin kaçınılmaz ilkelerinden.

Oksijen maskesi o bu mevzusunda bir zamanda geriye yürüme var moon walk hesabı bir de zamanda geriye gidip bir durup ileriye doğru gitmek var geriye gidiyorsan maskeli geride ileriye gidiyorsan maskesiz. O yüzden leyleğe bir gün önceye git diyorlar.

Radyasyon manyağı olmuş ve bu yüzden haliyle kanser olmuş gözü kara bir manyağın gelecektekilerle dünyanın bu zamandaki halini yok etme anlaşması yapması da film tarihindeki kötü karakter çıtasını epey yükseltti daha da zor aşılır bu çıta :p

Sevdiğim bir mevzu da gelecektekiler büyükbaba paradoksuna ne diyor muhabbetinde bişi olmaz yea demişler önemli olan ne bildikleri değil neye inandıkları olan olmuş zaten denmesi. Tenet kelimesi de teorideki temel ilke anlamına geliyor. Teoriler de aslında ispatlanmadıkları için bir nevi inanç olarak ele alınabiliyor bazı dogmacı kafalar tarafından ama ellerinde tutunacak başka dal olmayınca haliyle buna sarılmaları elzem olabiliyor.

Nolan'ın çevreci mesaj kaygısı biraz komik noktaya getirdi filmi. Gelecekteki geçmiş nesillere garezlenmiş tipler sanki İstiklal'de Greenpeace bağışı toplayan zibidilermiş gibi. Yok la onlar harçlık çıkarmaya çalışıyor yapmazlar öyle şey :p

Yalnız bu dünya nüfusunu yok etmeler maskeler filan Nolan'ı da Bill Gates gibi suçlamamaları enteresan geldi gerçi filmi izleseler de anlayamamış olabilirler belki de ondandır :p Anlaşılmayacak bir film değil Nolan her zaman olduğu gibi seyirciye aptala anlatır gibi anlatmış anlamadılarsa film saatlerce sürdüğü içindir. Ben gün boyu ara ara baktım arada temizlik yaptım yemek pişirdim filan yoksa bir oturuşta izlenecek film değil. Yani tempo var da dön dön aynı şeyler darlanıyor insan.

Ben Nolan filmlerini izliyorum çünkü hiçbir şey olmasa bile bir şeyler oluyor en azından. Ama keşke onun ilgi duyduğu konularda ve bu bütçeyle gerçekten yetenekli senaristler çalışabilse ha yine Nolan yönetsin ona bir lafım yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)