8 Temmuz 2021 Perşembe

İNSANIMIZIN İŞ YAPIŞ BİÇİMİ, BELEDİYELERİN SOKAK HAYVANLARINA VERDİĞİ VETERİNERLİK HİZMETİ

 Dün öğlen saatlerinde sokağımızda annesi ve kardeşi olan bir yavru kedinin perişan halde olduğunu gördüm. Yavru kedi maması alıp su ile beslemeye çalıştım zaten çok zayıf ve pisti. Annesi umudu kestiğinden olsa gerek yalayıp temizlememiş kendisi de kendini temizleyememiş. Besleme ve su verme girişimlerim sonuçsuz kaldı ya boğazına bir şey takılıydı ya da mide rahatsızlığı veya başka bir hastalıktan. Suyu kesinlikle içemedi damlalıkla versem de geri püskürtüp böğürdü. Yavru kedi mamasının kokusunu cazip geldiğinden olsa gerek yemeye çalıştı ama boğazından geçemeden geri tükürdü. Kim bilir kaç zamandır aç ve susuz. Ben de belediyelerin veterinerlik hizmetleri verdiğini bildiğimden belediyeyi aradım. Bu kediyi daha önce de buna benzer bir halde gördüğümden  belediyeyi aramıştm geçtiğimiz Pazar ama Pazar olduğundan ve gece geç saat olduğundan oradan oraya aktardılar muhtemelen bu gece gelemezler dediler hatta oradaki görevli aslında ben veterinerlik bölümünde değilim bana aktarmışlar deyip dert yandı sanki bu vatandaşın sorunuymuş gibi yardımcı da olmadı ben konuşma yaparken anne yavruyu da alıp gitmiş karanlıkta bahçelerde aradım bulamadım. Dediğim gibi dün tekrar perişan halde gördüm. Tekrar belediyeyi aradım maddi durumum olsa veterinerle anlaşacağım (ama işsizlikti kentsel dönüşüm bokuydu  bazı mahkemelerdi bir sürü olası borç yüküm var) çünkü o Pazar gününün ertesi günü  gidip konuştum ama bana muayenesiydi bakımıydı bir dünya para paradan bahsediyorlar. Döne döne anlatıyorum ama sinirlerim çok bozuk toparlayacak olursak dün Pendik Belediye’sini aradım  yoldalar az sonra gelecekler diyerek defalarca oyaladılar dedim veterinere gidecem son çare durumum olmasa da(işsizim kentsel dönüşüm ve mahkeme meselerinden olası borç yüklerim de var) açıkça söyleyin gelmeyecekseniz sebep olmayayım bir cana ağladım hatta. Nihayet geldiler arada kedi birkaç kere resmen gitti geri geldi.  Teslim ederken dedim nereye gidiyor Tepeören dedim bu daha yavru geri getirince beni ararlar mı tabi dendi bana. Durumu hakkında nasıl bilgi alırım dedim 153’ü arayın dediler. Bugün 153’ü aradım bana Tepeören barınağının numarasını verdiler. Barınak kedi tedavi edildi belediyeye verildi Pendik Belediye’sini arayın aradım Pendik Belediyesi’ni veterenerlik birimine bağladılar Oradaki bir bayan dedi k biz o alana bırakıyoruz haber de vermiyoruz dedim nasıl yani yavru bu kedi. Neticede yavru kediyi başka erkek kedi boğabilir köpek öldürebilir martı bile saldırır. Annesi var onun koruyan onun yanına bırakacaktım ben o bulamaz onu. Bana diyor ki doğada da hayvanlar annesini kaybedip ölebilir doğal bir şey bu?!! İşte o an anladım ben çok yanlış kişilere teslim etmişim bu canı ve bu da ömür boyu vicdan azabı olacak bana. Ne demek doğada da olur ya ben size öldürün diye mi teslim ettim ne demek doğa doğada belediye de yok neyin kafası bu ne çeşit bir karşındakini aptal yerine koyma ve vicdansızlık. Açıkça söyledim sahipli kedilerin sahipleri yapıyor böyle şeyler diye bu uygulama varsa bu kedinin sokak kedisi olduğu her tarafından belli. Hem zaten öyle bir şey olsa da çoğu durumu olmayan insan belediyenin yapması gerekeni yapıp onlara evini açıyor destek olunsa ne olacak bu ne vicdansızlıktır? Ben o kediyi nasılsa belediyeye verdim üstüme düşeni yaptım kafasındakilerden değilim saatlerce yavru kediyi aradım bulamadım tabi. Belediyenin bu hayvanlara nasıl bakım verdiği de bu şartlarda şüpheli. O öyle akşam getirilip sabah düzelecek bir hayvan değil zaten bir deri bir kemik kalmış serum takıp yallahlık bir durumu yok bir başına ne yer ne içer nasıl bulur annesini? Velhasıl sitelerinde allı pullu şöyle böyle hizmet veriyoruz diyenlerin alayını kınıyorum ve bu konuda gereği neyse yapılmasını talep ediyorum. Benim vicdanım rahat değil belli ki onlarınki rahat böyle iş yapıp ekmek kazanmaktan gocunmuyorlar onları da Allah’larına havale ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)