7 Temmuz 2021 Çarşamba

İNSANIMIZIN İŞ YAPI BİÇİMİ, BEN DE AŞI OLDUM EFENİM

 İki gün önce milyonlarca insan gibi ben de aşı oldum efenim buyrunuz aşı olma anım. 

Bugün Sinovac ilk dozunu oldum. Hemşire aşıyı yapmadan hemen önce enjektörü çalkalamadığı için kendisini uyardım bana nerden çıktı o diye çıkıştı dedim Sağlık Bakanlığı Aşı Uygulama Kuralları kitapçığından buyrunuz kitapçık;

İnaktif Pandemik COVID-19 Aşısı (CoronaVac) Uygulama Kuralları (toraks.org.tr)

Ben bizimkilerin sallama iş yapacağına dair ön yargımdan böyle şeyleri okur da giderim annemin aşısı yapılırken böyle bir sorun olmamıştı. Tabi onlara da Çinliler demiş bu aşı böyle yapılır her neyse ben Sağlık Bakanlığı belgesini ileri sürünce de nerden biliyorsun çalkalamadığımı dedi e gözümün önünde aldın aşıyı zaten Biontech grubundan sonraki ilk Sinovac aşısı yapılacak kişi beni çağırdınız, çalkalamadan vuracaksın aşıyı uyarıp hatırlatıyorum sana? Bu daha da hiddetlenip herkes de her şeyi çok biliyor deyip zart diye soktu koluma aşıyı. Ondan sonra efendim kaç yıllık hemşireymiş de doktorlara gelince hiçbir laf yokmuş da anlatıyor dedim doktorlara laf etmediğimi ne biliyorsun safi safsata şu söylediğin, biz size canımızı emanet etme konusunda güvenmemekte gayet haklıyız şu durumda. Benden hemen önce de parkinsonlu olma ihtimali olan işitme güçlüğü çeken kafası ve vücudu ara ara sallanan oldukça yaşlı bir adama fırça atmaya kalktı adam beni öne alsanız ben duramıyorum ayakta dedi diye yok efendim çocuğunu komşuya bırakıp gelen varmış işe gidecek olan varmış herkes vurulup gitmek istiyormuş herkesin derdini mi dinleyeceklermiş ona göre sıralayamazmış yahu adam aşırı yaşlı hadi diyelim yaşlılığını bahane ediyor yaşlı işte aşırı yaşlı dediklerinin yarısını duymuyor zaten çünkü içeri girmeden bana sordu bazıları bişi imzalıyor o ne diye bağıra bağıra anlattım dedim onlar öteki aşı aşısının adını da bilmiyor Çin aşısı diyor hangi aşı olduğunu sorduğumu da zor anladı zaten daha içeri girmeden iki saat şov yapmadı kapının önünde herhalde belli ki yaşlılığın zorluklarını yaşıyor diğer saydıklarınla kıyaslanacak şey mi bu durum üstelik sağlık görevlisi bunu diyen? Ve diğer insanlar da itiraz etmiyor öne geçmesine neyine sen atıyorsun adama fırça? Velhasıl kendi canımızla ilgili bir konudaki bir ihmali dahi dile getirmemizi suç belleyip dediğimizi dinlemeyip üste çıkmaya kasıyorlar. İşte AKP Türkiye'si böyle hem suçlu hem güçlü ama güya tabi zira çok bağırınca öyle üste çıkılmıyor çünkü karşındaki hem haklı hem senden daha çok bağıran olabiliyor tabi aşıyı çalkalamadan vurdu o ayrı ondan sonra Sinovac o kadar da etkin değil bilmem ne bence şu şartlarda çok bile etkin :/


NOT: Bir kaç hafta önce bir sağlık müfettişi tarafından arandım buraya da not düşeyim dedim. Bana söz konusu sağlıkçının kim olduğunu sorması filan oralara girmeyeyim çok çünkü sen müfettişsin yani kadının kolluk kuvveti gibi yaka numarası da yoksa bir zahmet bu kişiye o dönemde kim aşı yapmış öğreniver. Başkaca da şeyler konuştuk da bana pek bir müfettişle konuşuyormuşum hissi gelmedi belki de işte ilk günüdür ne bileyim. Yine de kibar konuşan ve ilk intibada düzgün biri olduğunu da ekleyeyim. Velhasıl Sağlık Bakanlığı sağlıkçı hakkında soruşturma açmış yahu dedim benim talebim bu yönde değildi muhtemelen tm Türkiye'de aynı alışkanlık edinilmiş o yüzden genel bir hatırlatma ve uyarı yapılmalı zira ikinci aşımda da başka sağlıkçı yine aynı şeyi yaptı. Adam haklısınız ama karar o yönde çıkmamış dedi. Dedim ne olacak yani dedi muhtemelen sağlıkçı tekrar eğitime yollanır. Asdfg yahu ben ona hızlandırmış eğitim verdim yine dinlemedi inadına sallamadan sapladı koluma ne değişecek bu kararla? Ah Türküyem ah senden bir nane olmayacak bu gidişle ama neyseah...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)