8 Temmuz 2021 Perşembe

İNSANIMIZIN İŞ YAPIŞ BİÇİMİ, BESLENMESİ YASAK IRKLARA KIRMA KARNESİ VERİLMESİ

 Yaşadığım mahalledeki sahildeki parkta yürüyüşe çıkıyorum ve sıklıkla beslenmesi yasak köpeklerle parkta karşılaşıyorum. Artık küçük hayvan besleyenler ellerinde sopa ile geziyorlar tabi sadece parkta karşılaşmıyoruz bu köpekler ve sahipleri ile ama daha çok parkta. Bu durumu hem emniyete hem belediyeye yazdım belediye durumu veterinerlik birimine aktarmış fakat bu ihbar etiğimizde onların gelebileceği bir durum değil, yetkili biri gelene kadar ortadan kayboluyorlar yani ancak gezici kolluklar yani bekçi, polis ve zabıtalar müdahele edebilir. Fakat belli ki onların işi de zor. Daha önceki yazımda bahsettiğim sokak bebeği için veterinere gittiğim sırada orada bir şahıs köpeğinin karnesine kırma yazıldığından köpeğinin gerçek cinsinin yazılması istediğinden bahsetti. Veteriner adı vermeyeyim belki de ben oradayım diye bu karneyi biz vermemişiz bakılması yasak ırklar için öyle yazanlar var ama dedi. Adam da benim hayvanım o ırktan değil dedi oysa veteriner biliyordur tabi ne yasak ne değil neyse yani olan şey anlaşıldığı kadarıyla gezici kolluk hayvan saghiplerini uyarıyor ama kimlik gösterip kırma dedikleri için bir şey yapamıyor. Bu durumda bu karneleri veren kurumların denetlenmesi icap etmiyor mu? En azından rastgele denetlemelerle gerekirse müşteri kılığında gidilip köpek kırma olmadığı halde kırma karnesi verenlere ağır cezalar yazılsa zaten piyasada duyulur ve çekinirler. Zaten veterinerlerin ücretlerine bir göz atın inanılmaz tarifeler söz konusu bir de üstüne böyle işlerden ek yasadışı gelir elde ediliyor belli ki yazık biz de bunlar hayvansever diye veteriner oluyor sanalım hala tabi hepsi yapmıyordur umarız. Bu hayvanları besleyenlere de diyecek bir şey bulamıyorum.

Not: Burada yazdığım iş yapış şekilleri ile alakalı her türlü ihbar, şikayet ve talebi CİMER, OMBDUSMAN, EGM, Belediyeler her yere yazıyorum. Değişecek mi bir şey? Değişmese de belki yazdıklarımı okuyan mesuller utanır ne bileyim belki bir sonraki özensizliği, umursamazlığı ve hatta kötülüğü yapmadan önce şöyle bir akıllarına soru işareti düşer de sorgularlar yapacaklarını yeni bir baştan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)