14 Mayıs 2020 Perşembe

AZERBAYCAN TÜRKLERİ İLE ANLAŞAMAYIŞLAR

Geçen feys'te yine bir işte anket varmış Türk bayrağını birinciliğe taşıyalım diye bir mevzu dönüyor bir Azerbaycan Türkü bundan rahatsız olmuş diyor ki efenim sizinki Türk bayrağı da bizimki ne bayrağı demeyin öyle bilmem ne. Dedikleri de şunlar: Türkiyə bayrağı Türk bayrağıdırsa, Azərbaycan bayrağı ingilis bayrağı olur? Ulusun bayrağı olmaz, dövlətin bayrağı olur. Xatırladım ki, Türk dövlətləri arasında Türklüyün rəmzi ancaq Azərbaycan bayrağında var. Türkiyə bayrağı da mənim üçün qutsaldır, digər Türk dövlətlərinin bayraqları olduğu kimi.

Ben de dedim ki: Valla bizim Anayasa'mızda kaldırılması için uğraşan hainler olsa da defalarca Türk Milleti ibaresi geçiyor bakıyorum Azerbaycan Anayasası'na bir tek yerde bile Türk lafı geçmiyor. Elbette sizler de bizim Türk kardeşlerimizsiniz ama bizim halkımızın fertleri ırk ya da etnik kökeni ne olursa olsun Türk olarak tanımlanmıştır dolayısıyla Türk Bayrağı dememizden daha doğal bir şey yok bana kalırsa. Siz de kendi bayrağınıza Türk bayrağı dersiniz diğer Türk devletleri vatandaşları da isterlerse derler ama bizden daha hevesli çıkmamış demek bugüne kadar ki Anadolu'da yaşayanlara Türk ve bu coğrafyada kurulmuş olan devletin bayrağına da Türk bayrağı deniyor bütün dünyada. Umarız bir Türk Birliği kurulur da o bayrağı da bütün dünyaya hep beraber tanıtırız.

Tartışmayı aynen kopyalıyorum ve kamuoyuna sunuyorum zira manzarayı öze geçen bir fikir alışverişi oldu zannımca. Demem o ki biz böyle olursak bizden hiçbir nane olmaz.


O: Azərbaycan bayrağı yeganə bayraqdır ki, Türklüyün rəmzi var. Azərbaycan Cümhuriyyəti ilk Türk cümhuriyyətidir Türk Dilini dövlətin rəsmi dili elan edən (27.06.1918). Bizim Türkçəmiz də Türkiyə bayrağı, türkiyəli kimi sözlər var. Məsələn türkiyəli ifadəsi bir insanın millətini deyil, mənsub olduğu yeri göstərər. Ulusun bayrağı olmaz, dövlətin bayrağı olur, ulusun ordusu olmaz, dövlətin ordusu olur. Əgər 1918-də biz Türkiyə adını alsaydıq (elə bir şansımızda vardı) o zaman nə olacaqdır? Daha 100-150 il öncə Anadolu da Türkə həqarət ediləndə, biz qürurla özümüzə Türk deyirdik. Sizin Anayasa da Türk milləti ifadəsi siyasi anlam daşıyır, milli kimliyi göstərməz. Cibində Türkiyə Cümhuriyyəti kimliyi daşıyan hər kəs Türk deyil. O kimlikdən erməni və rum patriklərinin cibində də var. Bizim mövcud Anayasamız əski kommunistlər tərəfindən tərtib edilib. Zaman gələcək, o da düzələcək. Anadoluya Türklüyünü xatırladan, Türkçülüyü gətirəndə yenə Azərbaycan Türkü Əli bəy Hüseynzadə olub. Önəmli olan hamımızın Türk olmasıdır. Nə mutlu Türküm deyənə.

Ben: Biz burada Türk demek yerine Türkiyeli lafını dayatanlarla mücadele edelim siz gelin deyin ki biz size Türkiyeli diyoruz. Aferin çok güzel kardeşlik bunlar hep. Tamam en Türk sizsiniz ama bunca senedir Komünistlerin yazdığı Anayasa'da tek bir değişiklik yapamamışsınız üstelik Türkiye adını biz de kapabilirdik diyorsunuz bir de? Bir kere Türkiye adı ile kurulan ilk devlet zaten biz değiliz bize Kölemen ya da Memluk Devleti diye öğretilen Türk devletinin resmi dili Türkçe ve resmi adı da ed-Devletü't-Türkiyye idi yani buyursaydınız alsaydınız tutan mı vardı ha evet Komünistler :/ Evet bizim ülkemizde Rum da Türk Ermeni de Türk çünkü bu devletin vatandaşıyız hepimiz. Tarihten bu yana kurulan her Türk devleti pek çok etnik kökenden yurttaşa sahip olmuştur bizde sen şusun busun deyip insanını dışlama olmaz bu Türklüğe has bir özellik ama siz demek rahatsız oluyorsunuz birlikte yaşadığınız birlikte emek verdiğiniz devlelerdeki başka kökenden insanlardan. Ve güzel kardeşim ne sizler ne bizler atalarımızın tırnağı bile olamayız o yüzden aslında bu manasız en Türk biziz muhabbetine de hiç gerek yok.

O:  Can soydaşım,bir de sizin türkçenizde anlatayım. Türkiyeli ifadesi bizim türkçemizde var. Şimdi siz sevmediniz diye, bin yıllardır konuşulan türkçemizi deyişelimmi? Türkiyeli ifadesi miili kimliği değil, mensub olduğun yeri ifade eder. Türk vatandaşı olan bazı şahıslar Azerbaycan da PKK propogandası yapyor. Sorduğunda Türküz diyorlar. Bizimkiler de bu ne biçim kardeşlik diyerek isyan ediyor. Türkiye Cumhuriyeti kimliği taşıyan herkese Türk derseniz sonucu bu olur. Azerbaycan Cumhuriyeti vatandaşı olan, Azerbaycanla bağı olan herkese biz azerbaycanlı diyoruz. Ermenilere gelince. İster sizin vatandaşınız olsun, ya da olmasın, ermeni bizim düşmanımız. Ben sizin gibi hümanist değilim, ben Türkçüyüm. Cepde ki kimlikle Türk olunmaz. Saygılarımla.

Ben: Pek çok milletle tarih boyunca düşman olduk Ermenilerle olan tarihimizi de unutmuş değiliz. Değil yüzyıl önce daha dün ASALA ile mücadele ediyorduk. Siz kardeşlerimize yaptıkları şerefsizlikler de aklımızda elbet lakin hiçbir milleti içindeki şerefsizler yüzünden topyekün şerefsiz ilan etmek doğru olmaz eğer öyle olsaydı içimizde bir sürü Türk hain var ne yapalım Türkleri de mi şerefsiz ilan edelim? Hiçbir PKK'lı ben Türküm demez sallarken ufak salla. Hayırlı geceler.

Ö: Yenə deyirəm, istər sizin vətəndaşınız olsun, istər olmasın. Ermənilər 7-dən 70-ə hamısı mikrobdur. Qarabağ da savaş başladığında, yaşına, başına baxmayacam. Heç bir pkk-lı Türküm denəz deyirsiniz. Baxın mənim dediyim də budur. O Türkəm deyən pkk-lı millətini söyləmir, vətəndaşlığını söyləyir. Sallamaya gəlincə, sizə yaxşı cavab verərdim, nə isə.

Ben: Bunun tarihi çıkar çatışması kaynaklı kökenleri var malum bizde de başbelası siyasal islamcılar var sözde Osmanlı sevdalısı bunlar ve Safevi düşmanı aynı zamanda Türklük düşmanı. Ben Atatürk gibi Karamanlı Balkan Türküyüm bize de düşman bu şerefsizler. Yani her Türk topluluğunun içinde Türklüğe düşman soyu sopu belirsiz yahut Türk doğmuş ama artık genler mi aktive olmuyor nedir Türk olmamış kafalar hem leyla hem bomboş kiralık beyinler var. Tabi Hocalı katliamını film izler gibi izlemiş bir şey yapmamış bir Türkiye var üste yetmedi Türkiye'nin cumhurbaşkanı sıfatını taşıyan zat gitti Ermenistan'da maç izledi utanmadan. Benim ülkemdeki kendini bu ülkenin vatandaşı görmüş bu ülkeye hizmet etmiş Ermeni başka Ermenistan denen Rusya eliyle kurulmuş uydu devlet ve onun politikaları başka. Yeri gelir kardeşlerimizle birlikte savaşır onların topraklarını geri alır yine sınır komşusu oluruz o iş ayrı ama 6-7 Eylül faciası gibi cehalet kokan utanç olayları boş beleş gazlarla gerçekleşir. Bakınız o rezil günlerde Lefter gibi bir milli futbolcumuzun evine bile saldırıldı. Bunlar bize zarar vermek isteyenlerin marifetleri bu tongalara düşmemek lazım. Devletlerin kurulması ve devamlılığı kezban tripleri ile kenar mahalle atarları ile olmuyor. Akılla oluyor vicdanla oluyor adaletle ve her şeyden önce sevgi ve saygı bağıyla oluyor. Yani el kadar bebekleri bile mikrop olarak gören bir zihniyetin hiçbir şansı yok bu dünyada ancak birilerinin kumpaslarının kuklası olur bunlar o kadar.

Araya başka bir kullanıcı girdi dedi ki: İçinde gizliden gizliye Türkiye nefreti var bunu görebiliyorum. Çoğu Azerbaycanlıda var bu. Genel halk biz Türkiye Türkleri kadar duygusal bakmıyor meseleye. Zaten Bakü’de insanlar kendi dilinden utanır Rusi pusice konuşur bir bokmuş gibi. Burada aynısını dene, Türkçe konuş lan diye uyarılırsın.

O: Messengərə bax. Türkiyə düşməni dediyin şəxs sənə bir-iki rəsim atacaq

Səfəvi, Osmanlı və siyasi islama gəlincə. Qısa bir şeirlər cavab verim

Göy Tanrımız varikən

Əbədiyyət an olsun
Kitabımız nə incil
Nə də ki quran olsun.
.....................................
Tanrı vardı bir də mən
Bu yer, o göy yox ikən
Başkəndimiz Ötükən
Vətən də Turan olsun


Ben:  Güzel kardeşim geçmişte ne olduysa oldu biz bugünün nesilleri olarak geçmişteki hatalardan ders çıkarmalı geçmişteki başarılardan da esinlenmeliyiz. Bana kalsa tası tarağı toplayıp Ötüken'e dönmeli ve her şeyin en güzel olduğu zamanları yakalamaya çalışmalıyız ama o işler öyle olmuyor varlığımızı sürdürebilmek için maalesef çağı yakalamak zorundayız. Sen ne düşündüysen dedin ben ne düşündüysem dedim bundan sonrası iki tarafın da bunlar üzerine düşünüp kendine eğer gerekiyorsa küçük ya da büyük yeni bakış açıları edinmesi. Ben daha önce de belirttiğim gibi mevcut nesillerimizden pek umutlu değilim lakin elbet yine bir nesil gelecek ve bu verimsiz çağın üzerine bütün dalları çiçeklenmiş bir ağaç olacağız. Bu hep böyle oldu bundan sonra olmaması için de bir sebep yok. O güne kadar ve sonrasında da daima Tengri biz menen.

Diğer kullanıcı:  İstediğin resmi at, Azerbaycan insanının genelinde var bu. Düşmanca değil ama rakip olarak görüyorlar. Çok şey duydum, gördüm. Sende de bundan esintiler var. Senin gibi ben Türküm diyen 10’da 1 ama burada o oran 10/7 falandır.

Dediklerine katılıyorum Suna. 1 yaşındaki bebek dünyanın her yerinde masumdur bunu kenara ayıralım, geçmişte osmanlının Türkleri sırplara tercih etmesini bir yana koyalım, Azerbaycan devleti 1918’de diyor biz o ara yedi düvelle savaşıyorduk gittik bir de kafkas ordusu ile Azerbaycan’ı kurtardık Enver paşa komutasında. Sokaklarında rusça hatta Türkiye Türkçesi konuşuyorlar, utanıyorlar çoğu şeyden bunu hiçbir Azerbaycanlı inkar edemez

O :  Gökberk Şencan Sən mənə rəqib ola bilməzsən. Əsən qal.

Diğer Kullanıcı: Sana ne rakip olacağım manyak mıyım ben. Azeriler bizi rakip görüyor dedim bu kendi hissettiğim çok defa da tanık oldum, yaşadım. Ayrıca sen kim oluyosun ki tutup sana rakip olacağım :D Allah mısın peygamber misin kimsin? Azerilerin %90'ı Türkiyeli tanır ama Türkiyeli çok az tanır Azerbaycanlıları, ben işte o tanıyanlardanım. Çok da severim nişanlım da Azerbaycanlı ama diğer tarafta genel gerçekler var bunu hiçbir Azeri inkar edemez, etmeye kalkarsa da saçmalar.

O : Azərbaycan da azəri yoxdur. Azərbaycanın 90% Türkdür. Əgər mən azəriysəm, sən də rumisin. Azərbaycan Türklərinə azəri deyən biri mənə Türklükdən bəhs edə bilməz. Sənə yaxşı yol rumi.

Diğer Kullanıcı: Söylediklerime verecek cevabın yok oraya takılıyosun. Senin gibi çok çok çok azınlık Türküm diyor Azerbaycan'da rumi olmayan kişi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)