9 Haziran 2018 Cumartesi

SOLCU MALLIKLARI: TÜRBAN EYLEMLERİNE DESTEK



https://www.youtube.com/watch?v=XRot0AbRa8Y

O yıllarda İÜ'de okuyan biri olarak net bir şekilde şahitlik yapabilirim; evet solcular ve dahi feminist solcular gayet de destek veriyordu hatta organize dahi ediyorlardı çünkü biliyorsunuz solcuların da kafası pek basmıyor :/ Daha hala bile ben özgürlüğü savundum deyip mallığının arkasında dururlar çünkü önemli olan onların müthiş vicdanlı über melek insanlar olması. Bir ülkenin geleceğini zükmüş olmak bunu yanında koca bir hiç.

Ben de öğrenciyken pek çok protestoya katılmış bir insanım. Bunlar hariç. Öncelikle temel mesele inançlar değil zira insanlar pek çok şeye ihtiyaç duyuyorlar çünkü zayıf yaratıklar. Kaybettikleri yakınlarını, sevdiklerini bir gün başka bir yerde görebileceklerine inanmak isteyebilirler mesela. Zayıflık illa kınanacak bir şey de değil, herkesin zayıflıkları ve vazgeçmek istemedikleri arzuları var. Ama o zayıflıklar, o güdüler, o inançlar bu insanlara neler yaptırıyor ve bu yapılanlar kimleri nasıl etkiliyor. Bunları hesaplamayan, bu olasılıkları dikkate almadan kafasına göre gayet ego tatmini olduğu belli işleri kovalayanlar aptaldır.

Eğer inancınıza göre kadın cinsel obje olduğu için paketlenmesi ve hayatta kendi benliği ile var olması yasaklanan bir canlıysa bunu kafanızın içinde yaşayın çok istiyorsanız toplumsal mutabakat yaptığınız ortamlarda yaşayın, ortak kullanım alanlarında da yaşayın ama ben sla ve asla kölelere takılan halka gibi kadının kafasına dolanan bez parçaları için kimseye destek verecek değilim. Çünkü bir kadın olarak beni böyle konumlandıran zihniyete yayılma yolunu açarsam üç gün sonra bana da bunu dayatacakları şaşırılacak bir şey değil ki bir bankanın önünde üstümde askılıyla sigara içerken yanıma gelen sakallı yobazın üstün çıplak elinde de sigara fahişe gibi dikiliyorsun lafı bu destekren kuvvet alıyor. Bu zihniyet elbete birilerinin eğitim hakkının elinden alınmasıyla yok edilemez. O yüzden okula alınmalarının yasak olmasını yanlış bir politika olarak görüyordum ama asla ve asla bir kadını ikinci sınıf insan, köle konumuna sokan anlayışın yanında durmam. Keşke herkes aile, toplum, devlet vs. baskısından, beyin yıkamalardan  azade olsa da özgür iradesi ile ister çıplak ister çarşafla gezse ama dünya böyle bir dünya değil. Bu kadınların kapatılması da psikolojik bir işkence ile gerçekleşiyor. Hiç unutmam dönem kaydı yapılıyordu görevliler başını aç kayıt yapalım fotoğrafını kontrol edeceğiz filan diyorlar. Hatta iş dekanın çağrılmasına kadar uzadı. O meşhur ikna odası muhabbeti sanki yatırıp jiletliyorlardı. Neyse gelen yetkili de adı da aklımda gibi de vermeyeyim. Yanımızda konuştu işte sen bireysin, sen belli bir yaşa geldin, kendi kendine yetişkin biri gibi davranmalısın, türbanı çıkarınca senden bir şey eksilmiyor, türban sana bir şey katmıyor filan kız türbanını çıkardı ve ağladı sonra. Orada herkes kıza destek vermişti, açık söyleyeyim bu süreç içerisinde hiçbir şekilde müdahil olmadım olaya ama giderken gülümsedim sadece çünkü öğrencilerden herkes destek olduğu için benden de alma derdine düşmüş bir hali vardı ve daha da darlanmasın bari dedim. Oradaki herkes okul yönetiminin zulmettiğini düşündü sadece ve ortada bir mağdur, bir kurban vardı. Oysa okul yönetimi bunu yapmadan önce bu kıza yapılan baskı daha çocuk yaşındayken başlamıştı. Emine Erdoğan da abilerim dövdü kapandım diyen bir tip neticede bu işlerin çoğunun böyle olduğunu hepimiz biliyoruz. Velhasıl orada o kız kafasındaki örtüyü çıkarttığında çıplak kalmış gibi hisseder bir vaziyette utanç ve stresle yoğruluyorsa bunlar o beyin yıkamalarda yerleştirilen travmaların neticesidir. Okul yönetimi bu travmayı kaşımış ve neticesi mümkün olmayan bir yöntemle çözmeye çalışmıştır. Bu denemelereide  ikna odası işkencesi diye etiketleyip propagandalarında kullanmışlardır. Okul yönetimine gelene kadar bu kızların yedi sülalesine saydırmayı unutmamak lazım. İşin aslı da herkes kahveden adam toplayıp baskın bir güç elde etme peşinde. Bu siyasal simgeler de bir nevi dangalandınız demek. Damgalı eşek gibi geziyorsunuz ortalarda. Benim bir damgam yok damga lazım olduğunda da sadece Türk tamgalarını kullanıyorum. Tüm Türklere tavsiye ederim çünkü her ihtiyacı karşılayan tamgalar bunlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)