10 Haziran 2018 Pazar

İNSANLIĞIN ÖNÜNDEKİ ENGELLER n: HIRSLI ORTALAMALAR

Demin bir youtube videosu izledim. ODTÜ biyoloji 3. sınıfta okuyan ağzı da bol laf yapan bir kız Danla Biliç gibi popüler olmuş. Ne diyor da popüler oluyor merak ettim tabi hemen. Söylediklerinden biri gerçekten çok vahim. Diyor ki benim lisans alanım Biyoloji ve nedense fizik ve calculus dersleri(zorlandığını ifade ettiğini belirtmeme gerek yok) yüksek kredili bu ne saçma şey. Efenim şu an biyoloji artık gen teknolojisi ile ele ele kolkola yürümesi gereken bir ilerleme içersinde. Genetiği bilmezsen, mikrobiyoloji ne anlamıyorsan biyoloji filan bilmiyorsun demektir. Genetik teknolojisi de artık matematik bilmeyi ve fiziksel modellemeleri anlamayı gerektiriyor. Bu alandaki uzmanlar zaten tıp kökenli olanlar, biyologlar, kimyagerler, fizikçiler, matematikçiler, yazılımcılar vs. Dolayısıyla eğitim almakta olduğun remel bilimde ilerlemek istiyorsan -ki bütün temel bilimciler gelişmeleri takip etmek durumundadır- bu alanlara uzak bir insan olamazsın çünkü anlaman gereken şeyler bunlar. Bunun niye böyle olduğunu öğrencilerine açıklamıyorlarsa muhtemelen bu kadar gerizekalı olduklarını düşünmedikleri için diye tahmin ediyorum. Ah hırslı ortalamalar, siz de insanlığın önündeki engellerden bir diğerisiniz :/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)