25 Haziran 2018 Pazartesi

2018 SEÇİMİNİN ARDINDAN

Uzunca bir süre politika hakkında yazmayacağım sanırım. Bu bir tahmin yoksa kendimi politik diyete soktuğumdan değil. Kendimi sıkmakla, disipline etmekle işim olmaz zira irade konusunda sıkıntı çeken bir tarafım olmadığı gibi kendine eziyet etmek gibi hobileri de saçma buluyorum(BENİ TANIYIN ARTIK :p). Olay şu; Türkiye'de ve dünyada politika üzerine düşünmek ve konuşmak gerçekten hepten boş ve can sıkıcı işler oldu.

Açık söyleyeyim ıslakmış, kuruymuş, mühürlüymüş, müşahitmiş, gözlemciymiş anlamam. Bu ülkenin hiçbir kurumuna güvenmediğim gibi siyasi partilerin kale gibi yapılar olduğunu da sanmıyorum. Her yer ele geçirilmişken benim içime asla sinmez seçim sonuçları.


İnce vakasına bakacak olursak;

Ben İnce'ye oy vermedim. Zaten yazılarımda da kendisinin CHP'den tasfiye edilmek üzere oyuna getirilmiş bir oyalamaç olduğunu iddia etmiştim. Bana göre de elbette Erdoğan'ın tercih edeceği bir adaydı. Çünkü daha önce zayıf çatı adayı denemesi yapılmış, toplum bu yürürlükte olan yalan dolan demokrasiye ikna olmamıştı. İnce'nin şahsını da güven vermeyen klişe bir politikacı olarak görmüşümdür yıllarca. Hırslı, yüksek egolu, ağzı laf yapan ama karakter bakımından zayıf biri izlenimi verdi hep bana. Şahsi kanaatlerimin gerçekleri yansıtıp yansıtmadığını bilemeyeceğim ama bilerek parlatılıp sözde demokrasi kanıtı gibi sunulan bu siyasi figürü muhalifler olarak koza çevirebilirdik. Kendin oyun kuramıyorsan başkasının oyununu alıp lehe çevirmek bir savaş sanatı işidir. Gördük ki o sanattan anlamayan bir halkla karşı karşıyayız. Tarihte gördüğümüz Türklerle uyumsuz bir Türk olduğunu iddia eden kitle var. Bazen artık ben de kendimden şüphe ediyorum ciddi ciddi. Bakalım ne demiş İnce hezimet sonrası ve insanlar neler demiş, ben ne diyorum,

Öncelikle bütün gece sessizliğini ve gizliliğini koruyup ertesi gün açıklama yaptı. Açıklamayı bulursunuz internetten. Gördük ki ezberden car car saatlerce konuşan adam eli titreyerek elindeki kağıdı okudu. İçerik de Kılıçdaroğlu konuşmalarından çok da farklı değil. İster şizo deyin ister kafayı çizmiş bu ülke dizayn edilmiş, işgal altında bir ülke. Siyasiler de sömürge siyasileri. Boş.

Ekmeleddin'de konsolide olan oy oranını alıp bunu bir başarı diğerlerininkini de başarısızlık olarak sunması zaten klişe siyasetçi ikiyüzlülüğü. Halka umut vermek değil bu. Hezimete rağmen siyasi kariyerini sağlamlaştırma debelenmesi. Yiyen yiyor tabi her zamanki gibi.


Hepimizi keriz yerine koyup bir ucuz tiyatro çeviriyorlar. Bunu ellerini kollarını bağladıkları için mi yapıyorlar yoksa tıynetleri mi bu bilemiyoruz ama netice bizim için değişmiyor. Kendi ülkemizde rehin kaldık, yediemine bırakılan sığırlarız. Olan bu.

He canım Kılıçdaroğlu çok tatliş Muharrem çok minnoş onlar parti başkanı olsun, kadrolu cumhurbaşkanı adayı olsun ülkenin ebesi sikilsin çünkü ay pembiş pembiş tipler bunlar yahu? Önümüze konulan senaryodaki keriz rolünü kabul etmiyorum. Bunları yiyenin de midesine oturuyor zaten.

Bu ülkede neden ben başarısız oldum o zaman bırakayım da başkası denesin kültürü yok? Kılıçdaroğlu yapıştı parti başkanlığına sen de kadrolu Cumhurbaşkanı adayı olarak 20 yıl girersin artık seçimlere. Yalan dolan sömürge ülkesi dizayn seçimlerinde başarılar! Ha belki de beğendiler oynadığı rolü CHP başkanlığını lütfederler. Zira dertleri çift kutuplu ABD tipi başkanlık sistemi. Al sana mal liboş lider rolü için ideal aday. Bu kadar İnce muhabbeti yeter. Ben hakkını söke söke alan savaşçı lider istiyordum. İkinci bir kampana değil.

Yaşar Okuyan MHP barajı geçecek oy alırsa orada burada anırırım gibi amiyane bir takım iddialarda bulunmuş lakin; Yaşar Okuyan tecrübeli bir politikacı olarak insanların sığırlık seviyesini doğru öngörememiş. Burada asıl aşırı sapmış tahminlemeye değil sığırlık seviyesine bakacaksın. Hiçbir seçim çalışması yapmadan nasıl oldu lan bu böyle diyeceksin. Ama düşünmek zul bunlara. Beyinleri kıt. Hiçbir matematik bunu açıklayamıyor. Buna CHP'den memnun olmayıp İYİ Parti'ye kayanlar olduğu gibi AKP kadrosundan da memnun olmayıp MHP'ye kayanlar olabilir açıklaması da dahil. Zira var böyle bir kitle mecliste İyi Parti cumhurbaşkanlığında İnce dediler belli ki. Fakat gece boyunca gördük ki her parti inip çıkarken MHP açılan her sandıkta sabit bir oyla başlayıp sabit bir oyla geceyi kapattı. Ve bunların neredeyse tamamı da cumhurbaşkanlığı seçiminde Erdoğan demiş? Ya devasa bir hile dönüyor yahut bu tercihi yapanları gerçekten kumandayla yöneten bir sistem var. Bildiğin butonlara filan basıyorlar.

İyi Parti demişken. Ben oyumu cumhurbaşkanlığında Meral Akşener'e verdim. Gerek tutumu, gerek parlamenter sisteme dönüş ısrarı, gerek halkın tamamını rasyonel bir şekilde analiz edip onların ihtiyaçlarına kafa yormuş ve teoride çözüm üretmiş olması, gerek azmi ve inadı, gerek kuruluş ilkelerine bağlı kalan ve Atatürk ve Türklükten vazgeçmeyen belki de piyasadaki son siyasetçi olması beni bu karara itti. Bir de Balkan Türkü bir kadın olması elbette. Kusura bakmayın ama bizim en paçozumuz bile herhangi bir primata en az yüz basar. Bu ırkçılık değil kodculuk :) Her türlü zorluğa rağmen bana göre yapabileceğinin maksimumunu yaptı. Kendisine teşekkür ediyorum oyumu da helal ediyorum.

Mecliste de desteğim İyi Parti'den yanaydı. Bu sadece Meral Akşener kaynaklı. Onun güçlü bir lider olması için çünkü liderliği şekil veren bir liderlik. Üstelik bunu despotlukla da değil ikna ile yapıyor. Neticede diğer partilerin hepsi yıllardır ne yapıyor, kimlerle düşüyor kalkıyor belli. Tabi İstanbul 1. bölge oyum eski MHP'li bir kısım kılı adamlara gitti. Bunun ne bana ne ülkeme bir faydası olacağını maalesef hiç ama hiç sanmıyorum :(

Kimler kimlerle düşüp kalkıyor bak görüyor musun muhabbeti yaptım diye HDP'ye stratejik oy verenlere laf çakıyorum sanmasın kimse. MHP ile birlikte 400 vekilliği kapıp her sabah uyandığında kafasına göre uydurduğu bir maddeyi Anayasa'ya yazmaya kalkışan bir yaşlımpaşa sadece bizler için değil onun sponsorları için de istenen bir şey değil. Burada bir çıkar örtüşmesi var. Bunu mecburen almak kalıyor bizlere. Yoksa HDP'nin içinde ajanıydı PKK kontenjanıydı Türkiye Cumhuriyeti ve Türk düşmanı gırla.Yok böyle bir şey diyen yalancı yahut aşırı ahmaktır. Aynılarından CHP'de de var evet. Ama bu saydığım özelliklerin çok daha beterleri AKP ve MHP'de tabi ki. Fakat öyle veya böyle bu işgalin mümessillerinin çıkarları zaman zaman ters düşüyor ve birbirlerinin paylarına ve güçlerine göz koyuyorlar. Vahşi doğaları böyle ve denge için bazen isteksiz tercihler yapmak zorunda kalıyoruz. Ben de KAsım seçiminde MHP baraj altında kalmasın diye oy bastım. Hayatımda ilk oyumu da HADEP'e atmışımdır. NATO oyunları ile halkımın birbirine düşman edildiğini daha yeni reşit olduğum, ilk oy atma hakkımı elde ettiğim seçimde farkındaydım. İstedim ki sorunlar meclise taşınsın, orada hep beraber çözelim. Bir daha samimiyetle inanmasam dahi umutla denediğim bu oyuna hiç düşmedim tabi. Bugün stratejik oy verenlerin çoğununda düşmediğinden emin olabilirsiniz. Ya matematiksel bir hesap kovalıyorlar ya da hala naif hayalleri var. Sonuçta deneyimsiz yeni nesiller geliyor sürekli yahut deneyimlerinden asla bir şey öğrenemeyen sonsuz ergenler var. Her zaman ciddi ciddi kandıracakları birilerini bulabiliyorlar. Aptallar, cahiller, egomanyaklar... Bu eleştirileri getirenler şunu unutmamalıdır ki bu ülkenin en zeki ve eğitimli kişileri şansını çeşitli şekillerde zorlarken en aşağı tabaka hiç düşünmeden dümdüz gidiyor ve açıkça kullanılıyor... Yani sen kimsin de akıl vermeye, davranış düzeltmeye kasıyorsun ey çomar! Akıllısı olmadığın konuda kendisi dahi ilan ederek, bilmediğin konuda kendini alim ilan ederek, ağzına Allah'ı sakız ederek ahlaklı olduğunu sanarak varacağın tek bir yer var adamsanmamak. Önce sen kendini adamsa, araştır oku, anla, öğren sonra ahkama başla ama yine de aptal yine de cahil olduğunu bilerek. Hepimiz zaten öyleyiz. Önemli olan bunun farkında olabilmek.

Saadet Partisi'nin aldığı oydan da anlaşılacağı üzere AKP bu ülkede mütedeyyin insan bırakmamış bravo. Bu konuda söyleyecek başka da bir şey yok. Ben artık Sivas katillerinin de onların avukatlarının da nerede çöreklendiğini net olarak görüyorum. Saadet Partisi'nin siyasi ayağı yine ajan doludur, yedek iktidar adayıdır, provokasyon deposu olarak görülüyorlardır bilemem ama tabanının namusuna sahip çıktığını gördüm. Maalesef kalabalık değiller onlar da. Zaten hiçbir zaman kalabalık olmaz böyle kitleler.


Gelelim AKP meselesine;



Azıcık aklı olan çoluk çocuk sahibi AKP seçmeni dün gece savaş alanı olmuş bir ülkede yaşıyormuş gibi patlayan silahları duyunca ben ne yaptım demiştir bile. Ondan gayrisini hiçbir musibet ıslah etmez. Çileyi bunlara mani olmayı beceremeyerek biz çekeceğiz. Sınanan biziz yani :/

Seçim akşamı türlü tuhaf olaylardan sonra bir talimatla Türkiye'de sokaklar elleri hafif ve ağır silahlı insanlarla doldu. Evimin içi resmen barut kokuyordu. 155'iaradım kaç kere kapanmış. Kimseye ulaşamıyorsun 15 Temmuz gecesi gibi ki ben o gece tesadüfen o saatlerde düğünde havai fişek atıyorlar kuşlar korkuyor diye aramıştım ama bu sefer ciddi bir güvenlik riski vardır. İnanılmaz hızla araba kullanıyorlar, tırlar sahil yolunda vs. Hiç polis sireni duymadım tüm bu süre boyunca arada bir ambülans sireni vardı. Hiç bçyle bir şey yaşanmamış gibi bugüne geldik. Üzerine bile konuşulmadı. Düşünün bir ülkede IŞİD teröristi gibi tipler ellerinde silahlarla gezip rastgele ateş açıyorlar ve hiç öyle bir şey yaşanmamış gibi yapılıyor. Bu ülkenin bu haline göre geleceğinde bir hayır olabilir mi?

Seçimdeki usülsüzlükler ve hileler alenen ifşa ediliyor, videolar fotoğraflar yayınlanıyorr. Poblemi gösteriyorsun, problem yok ki diyor. Bak oy çuvallarını teslim etmekle görevliler hariç biri otobüsten inmeyip yandan kaynak yapmış elinde çuvalla diyorsun ya hala anlayamıyor ya da cevaben nasıl koduk ama diyor. İşte sokak ortasına sıçtıkları gibi ülkenin içine de sıçıyorlar böyle böyle. Emanete sahip çıkamadık Atatürk. Ülke maymunlar cehennemi.

Yazının başında bir yerlerde söylediğim gibi ; Kerizlenmemenin imkansız olduğu bir sistemde çiftlik hayvanı gibi yaşıyoruz. Yesen de yemesen de önüne konan saman. Öyle veya böyle bir noktadan sonra açlıktan ölmemek için başlıyorsun samanı yemeye. Diğer sığırlar hayatından memnun tabi. Bok koysan bok yer kodumunun şahsiyetsizleri.

Son olarak; Şu iyi olduğumuz için yeniliyoruz hep kafasına da sığınmayın artık. Korkak olduğumuz için yeniliyoruz arkadaşlar. Konuyla doğrudan alakalı gibi görünmese de yazıya başladığım gibi yazıyı yine kendimden bahsederek bitireyim. Westworld'den de anladığım kadarıyla kesinlikle insan değilim. Ha bu güzel haber mi? Değil tabi. Zira varoluşun hiçbir türlüsünde bir güzellik olamaz belli ki :(

Ben yine uzun uzun yazdım ama özet geçen geçmiş,









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)