13 Haziran 2018 Çarşamba

SOLCU DEĞİLSE ENTELEKTÜEL DEĞİLDİR KAFASI

Solcu dogmalarının bir diğerine bir Twitter tartışmasında rastladım. Efenim entel dantel dediğin insan toplumsal şeysilere duyarlı olacakmış, muktedirle cebelleşecekmiş ve bunu yapan solcu tiplerden örnekler vererek de ahan da işte bunlar gerçek, kaliteli, öz hakiki entelektüel propagandası kasılmış yine. Bunu yapmayanlara da entel denir denildiğinde ise onlar da tırttır işte toplumun bunlara ihtiyacı varken neden yan gelip yatıyorlar diye itiraz edilmiş, serzenilmiş. Bu ağlaklık tıpkı tanrı bize yardım etmiyür isyanı gibi bir şey.

Entelektüel olsun olmasın kimse kimsenin götünü toplamak zorunda değil. Ha sen despotlukla görev dayatırsın misal kedi tekmelendi niye izledin yavşak dersin bu bir yöntemdir. Ama erdemli olacaksın ol dedim olacaksın nedir?

Birisi(@otisaga) Şekspir, Niçe entel değil mi yani deyince Niiçe de pasif değildi bilmem ne denmiş. Niçe tarafgir olmadan kim kafasını attırdıysa ona saran bir tip. Bu onun karakteristik bir özelliği.

Entelektüelite erdemi kavrayan bir zihindir ama erdemli olmak bir davranış biçimidir ve entelektüelite fiilleri analiz edip onlara ilham verir fakat fiiliyat başka bir alandır.

Kimse DNA'sı tarafından inşa edilmiş misler gibi sinir ağına algısıyla, pratikleriyle katkıda bulunup kendine misler gibi konforlu bir evren inşa etmişken bunu başaramamışların cehennemiyle uğraşmak zorunda değil. Uğraşıyorsa teşekkür edeceksin bu onun göreviydi zaten demeyeceksin. Çünkü kendimden alıntı yapacak olursam(http://mariadebonne.blogspot.com/2018/06/elitizm-dusmanligi.html); vay efendim halktan kopuklar diyenlere nasıl ki seçkin insan yahut entelektüel insan köy kahvesinde halkla oturup suya giden kadınların götünü kesmek zorunda değilse yine aynı insanlar sizlerin dogmalarınıza he he deyip sizlerle ciao bella çığırmak zorunda değil. Her şeyden önce kafalarınızı o dogmalardan temizleyin, bir arının ondan sonra hala ona buna buyurgan davranıyor ve saçma taleplerle geliyorsanız belli ki umutsuz vakasınızdır.


EK: Şununla paralel seyreden tarrışmalarmış; https://eksisozluk.com/nuri-bilge-ceylanin-entelektuel-biri-olmamasi--5686071?a=popular

Bana hep diyorlar ki biz entel dantel konuşuyoruz sen varoş varoş atlıyorsun tartışmaya. La "solcu değilse entelektüel değildir" gibi dogmacı varoş kafasıyla geliyorsan ben sana ne izah edeyim, nasıl izah edeyim? Doğal olarak frontol lob'una tekmeyi basıyorum beki çalışır diye. Çünkü umutsuz cihazlarda en son bu denenir. Bu despotluğum için bana teşekkür borçlusunuz aslında ama benim vaktim çok, hobi olarak yapıyorum zaten önemli değil :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)