22 Ekim 2020 Perşembe

MEVSİMSEL GRİP VE COVİD: BÖLÜM SONU CANAVARLARININ BULUŞMASI

https://eksisozluk.com/entry/114605473?fbclid=IwAR0BrUaxvf2NypGJZCwS5EE4hxE8YtlPdxROrMQg-YCn478cMdAqrz_fHe8

Burada grip ve Covid benzerlikleri ve farklarını güzel bir şekilde sıralamış bu arkadaş emeğine sağlık zira şu an grip mevsiminin içindeyiz henüz bariz etkilerini görmedik çok çünkü malum mevsimler kaydı ve mesafesini koruyan maskesini takan insan sayısı nispeten fazla ama yakında bu ikilem çok can yakacak. Semptomları okurken ne kadar da benziyor deniliyor ama semptomlar aynı şekilde adlandırılsa  da hissedilenler farklı olabiliyor. Bunu hem covid hastalarının internette aktardıklarından(ki bu çok çok iyi bir şey bazı gerizekalılar covid günlüğü yazıyorlar keh keh diye dalga geçiyor ama aslında konu ile alakalı çalışma yapanların oturup bunları okuması ve hastaları da kapının eşiğinde bekletip hemen kovalamak yerine onları dinlemesi not alması ilgili yerlere aktarması lazım zira bunlar labda elde edilebilecek bilgiler değil ya da sınırlı sayıda insanla çalışma yapıp evrensel çıkarım da yapamazsın. Şu an kliniklerde inanılmaz bilgi sunumu var ama ne hastanın canını ne dediklerini sallayan yok) hem de kendi olası tecrübelerimden biliyorum. Zira muhtemelen her ikisini de yakalandım ama sağlık sistemimiz her ikisinde de ne test yapacam be dediğinden yüzde yüz konuşamam yine de. Üst solunum yollarında yaşanan sıkıntının adı aynı nefes almada güçlük ama birinde bir tıkanıklığın olduğunu hissederken yani balgam sümük vs. covid'de sanki üst solunum yollarınız tertemizmiş de nedense nefes alamıyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz. Bunun sebebi muhtemelen covid'in çok azılı bir seri hücre katili olması. Aynı şekilde gripte de tat ve koku azalır ama siz bir tıkanıklık olduğunu hissedersiniz zaten covid'de o da yok ve koku alamama derken iş ciddi ciddi hiç koku hiç tat alamamaya kadar varıyor. Bu da covid'in seri şekilde ilgili hücreleri öldürmesi ile alakalı zaten bir süre sonra sinüs ve boğaz temizlerken o kadar çok kabuk ve kuru pıhtı çıktı ki bilemiyorum gripten sonra böylesi yaşanır mı ben yaşamadım. Mesela yeme güçlüğü mevzusu evet gripte de hem iştahsızlık hem boğazda ağrı yüzünden yeme güçlüğü çekilir. Ama ben covid'de yutma güçlüğü çekerken boğazım ağrısa da yediğim lokmayı zor yutuyordum ve lokmanın nerede olduğunu elimi boğazıma koyup hissetmeye çalışıyordum hatta onu elimi boğazıma aürtüp sşsğı indirmeye kasıyordum. Acayip bir daralma kuruluk ve hissizlik vardı. Üst solunum yolları acerası herkeste bu şekilde ve bu kadar uzun sürmeyebilir zira virüs doğrudan dur ben aşağlarda takılayım da diyebilir daha sonra da inebilir. Bir de aşağıdaki marifetleri var. Yan ben mesela grip olduğumda karnımın 9 aylık hamile gibi şiştiğini hatırlamıyorum. Fakat bunlar vücudunuzdak diğer hastalıkların ya da eksikliklerin bağışıklık sisteminiz aşırı zorlandığı için ortaya çıkmasından da olabilir. O yüzden birincil göstergenin üst solunum yollarında yaşanan sıkıntının grip tecrübesinden farklı hissedilmesi olduğunu düşünüyorum bilhassa tat ve koku duygusunun tamamen kaybolması çok belirgin bir fark. Bir de eklem ve kas ağrıları gripten çok ayırdedilmeyebilir ama damarlarda hissedilen ağrı artı bir özellik. Bu da covid'in pıhtılaşma etkisinden kaynaklı muhtemelen. Zaten bir pıhtı olayı bariz bir şekilde var bilimdünyası bunu biraz geç kalarak detaylı inceledi herkes hemen zatürreye odaklandı oysa zatürre kadar tehlikeli hatta daha tehlikeli zira ani ölüme sebep olabilecek bir durum. Zatürre de yine bilindik zatürrelere benzer bir zatürre değil anladığım ama bende zatürre gelişmedi muhtemelen y ada hafifti çünkü bir ay sonra çekilen BT'de hasar gözlemlenmedi kendim o kadar temiz atlatmş olamazdım ağır bir şey olsa ama ben de sırtımda ağrılar ve batmalar hissettim. Herkes şunu anlamalı bu çok yeni ve hala bilinmezlerle dolu bir hastalık üstelik biz bazı şeyleri anlayamadan yeni bilinmezlere yol açacak mutasyonlar hızla devam ediyor. Mevsimsel griplerden de covid'den de mümkün olduğunca kaçınılmalı. Vücut biriyle mücadele edemezken hele bir de enfekte ettikleri aynı hücrede birleşip voltronı oluşturursa bir de yayılırsa neler olur meçhul. Hepitopu 3-4 ay daha bir disiplinli olmalı. Çünkü emin olun yalnızız :/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)