3 Şubat 2022 Perşembe

ALL OF US ARE DEAD(dizi 2022)

Bu dizinin Netflix'te fragmanı düştü önüme görüntü yönetmeninin olağanüstü başarısının ilgimi çekmesi mi desem niyeyse bir bakayım dedim. Açıkçası diziye başlarken Japon dizisi sandım cahil cahil hatta bir süre öyleymiş gibi izledim sonra yapılan muhabbetlerden anladım ki Güney Kore dizisi. Elbette ergen zombi dizisi o bu deyip geçiyor insanlar lakin benim aklım 16 Nisan 2014 yılında yaşanan Sewol Faciası'na gitti. Bir feribot insanların gözü önünde battı ve çoğunluğu lise gezisinde olan öğrenciden mütevellit 476 yolcunun 304'ü yetkililerin beceriksizlikleri ve şerefsizlikleri yüzünden oturup ölümü bekledi ve vefat etti kalanları da sahil güvenik, balıkçılar ve ticari gemiler kurtardı. Sewol faciası - Vikipedi (wikipedia.org)

O dönem bu trajedi ile alakalı pek çok dökümanı araştırdım görüntüler izledim. İşin içinde ticari kar yapmak için gözü dönen işletmecisinden çoluğu çocuğu bırakıp canını kurtarmak için kaçan kaptanına aynı şekilde çocuklardan sorumlu olup da kendi canının derdine düşen öğretmenine ve oturup çocukların ölmesini izleyen güvenlik güçlerine kadar her türlü pislik var. En büyük sıkıntı da çocukların aşırı söz dinleyen efendi çocuklar olmaları ve yerinizden ayrılmayan diyen otoriteye karşı çıkmayıp olaysız ölümü beklemeleri üstelik neler olup bittiğinin farkındalar da. Tabi bir sürü spekülasyon da var yok efendim dönemin başbakanı büyü ile uğraşıyormuş da çocuklar bilerek kurban verilmiş de ve fakat o başbakan Allah'ın işi filan demedi istifa etti en azından. O kadar acı ki. Dizide ben bu faciaya pek çok gönderme gördüm en basitinden aşağıdaki feribotun içinde çekilmiş gerçek görüntüleri izlerseniz göreceğiniz rap yapan çocuk. Güvenlikten sorumlu yetişkinlerin ne kadar da güvenilmez oldukları. Daha pek çok detay.

Dizi kaliteli görüntüleri, oyunculuğu, kurgusu ve felsefesi ile bana göre öyle aman zombi gençlik dizisi işte denilecek bir dizinin ötesine geçmiş zaten ama mevzunun derinliği aslında çok daha sarsıcı gibi ve her şeyden önce çok klişe gelip de içi boşaltılmış olan pek çok kavram bakımından da gençlere güzel mesajlar veriyor. Güney Kore dizilerinde bunu hep görüyorum gençlere insani ve güzel mesajlar vermek. Aslında zaten genel olarak çok da güzel gençlik yetiştiriyorlar ama bir eksiğin de farkındalar belli ki o yüzden yanlışı gördüğüz zaman otoriteyi değil doğrunun sesini dinleyini öğretmeye çalışıyorlar sanırım :(

Keşke dizinin sonunda o 304 pırıl pırıl genci ansalardı çünkü insanlık ah işte o beceriksiz o şerefsiz o korkak o beş para etmez insanlık yaptıkları hataları ve onların kurbanlarını çarçabuk unuttuğu için sürekli aynı trajik döngüleri yaşıyoruz. Belli ki yaşayacağız da.

What happened inside Sewol ferry 2014.04.16 - YouTube

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)