16 Kasım 2017 Perşembe

GOKSUNG



Güney Kore sineması aldı başını gidiyor durmak nedir bilmiyor. Filmi pek çok sebepten sevdim. Bir kere deli gibi uzun olmasına rağmen daha saatlerce izlerdim zira filmin geçtiği köyün yerlisi olmuştum bile. Oyunculuklar da inanılmaz başarılıydı bana kalırsa. Bundan sonrası spoiler diyeceğim de ne anladın da ne spoiler'ı vereceksin denilebilinir. Açıkçası aşırı derecede karmaşık olduğunu da düşünmüyorum olay biraz da ilgili kültürlere yabancı olunmasından kaynaklı. Bu filmde birden fazla kültürde aslında farklı adlarla yer alan, farklı şekilde ele alınan ama hep aynı şeylerden bahsedildiğini, sadece çözüm yöntemlerinin farklı olduğuna dair pek çok şey görülecek. Yorumlarda şamanın yaptığı ayine budist ayin diyen, ilkel komik dans diye betimleyen filan gördüm. Yani şamanlık senin öz kültürün. Hadi üstüne zimmetlenmesin o kültür de insan bir merak eder ben nereden gelmişim nolmuş filan. Ha tabi nerelisin onu da bilmiyoruz o yüzden sen de haklısın. Bak yine sinirlendim daha da yazmayacağım. Son olarak filmde pek çok sembolik öğe, nesne ve karakter var. Neyse izleyin güzel film. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)