19 Kasım 2017 Pazar

BANA YOBAZ DEME YOBAZI



Şu minnoş ayağı çeken çakallığa da bayılıyorum. Lan herifler kendileri sembolik giyinip ben buyum mesajını gözümüze gözümüze sokuyor biz de kendi algımız doğrultusunda bu kişileri haliyle sınıflandırıyoruz. Siz istiyorsunuz ki cennetlik insanlar diyelim biz de diyoruz ki bunlar onu bunu kendi gibi yaşamaya zorlamak adına her türlü tacizi kendinde hak olarak gören yobazlar. Evet insanlar kılık kıyafetlerini kendi dünya görüşünün ayaklı propagandası olmak için seçerlerse biz de o propagandayı okumlarız ve notumuzu veririz. Çünkü zaten o dangalaklar da bunun için öyle giyinirler. 

Bu şekilcilik dayatması hiçbir dünya görüşünde yoktur aslında. Yani mesela sosyalist olman kafana kırmızı bere boynuna kırmızı fular takmanı emreden, tavsiye eden, yapsan iyi olur diyen bir dünya görüşü değildir aynı şekilde islamın da değişik tarikatlardaki türlü kıyafetleri tanımlayan şekilci bir dayatması yoktur. Mezhepti tarikattı yassah zaten. Kuran tek yol, farklı dinler farklı yollar. Yolun farklı yolları yok. Bu tip şekilcilikleri Kuran'da arıyorlar tarıyorlar bulamıyorlar. Bulduklarını iddia ettikleri şeyler hiç iddia ettikleri şeylerden bahsetmiyor. Peygamber sünneti dedikleri zamanın Arap giyim kuşamı ki evet Ebu Cehil de öyle giyiniyordu eee? 

Semboller kamplaşmanın alametidir sadece. Ve bu sembolizm üzerinden kendini işaretlemek görüşlerden bağımsız kendini soyut isimlendirmelerden ibarettir. O sembolü benimseyen kedni kendini yaftalamıştır. Kendi kendini yaftalayan da beni yaftaladılar deyü ağlaşamaz. Ben mi zorladım seni böyle giyin diye? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)