7 Ağustos 2007 Salı

Alice doesn't live here anymore




Sene 1974. Martin Scorsese, Ellen Burstyn ile işbirliği yapıp harika bir film çekmiş. Yani bana öyle geldi. Kime nasıl gelir bilemem.

Her şeyden önce film 74 yılında çekilmiş gibi değil. Dİğer Scorsese filmleri gibi yılını göstermiyor. Adam ne yapmış etmiş. Nasıl bir teknik, bakış açısı yakalamış anlamıyorum.

Ellen Burstyn her zaman ki gibi "oyuncuyum" diyen zilyon kişiye işini bıraktıracak kadar mükemmel bir performans sergiliyor.

Filmin diyalogları süper ötesi ki "ben sevmem diyalog, atraksiyon lazım bana" diyenlere göre bir film değil diyeyim. Çünkü atraksiyonu bol bir film değil. Hikaye son derece sade. Ama oyunculuklar ve diyaloglar zaman kavramınızı yitirtecek kadar akıcı bir hayat dilimi ikram ediyor size.

Ben ki amerikanın bush'unun memleketindekiler gibi kasabaların hikayelerinden ve insanlarından, onların müziklerinden hiç hazetmem, ilk defa kendilerini gayet sempatik buldum ve de izlemeye doyamadım.

Çocuk oyuncular konusunda da çığır açan bir yapıt olmuş. Zira bu filmden 2 yıl sonra bu çocuklardan biri amerikanın gündemine lönk diye oturan vukuatlara sebebiyet vermiş. Evet Jodie Foster da filmde ve ama o nasıl oyunculuk, o nasıl tipleme. Bu kadın insan mı? messenger mı? hiç anlayamadım gitti.

Evet Alice Hyatt isimli sıradışı sıradan kadının hayatında neler olmuş merak ediyorsanız şöyle bir izleyin derim. Bu bir kadın filmi yalnız. Onu da diyeyim.

http://www.imdb.com/title/tt0071115/

3 yorum:

  1. Maria,

    I found your blog when the image you chose for your review of Alice Doesn't Live Here Anymore turned out to be a screenshot from my own blog. I'm sure what you wrote about the movie made more sense to people than what I did though.


    Your blog looks fairly eclectic, from music to art to Martin Scorsese. This is the first time in my life I've wished I could read in Turkish. So, thank you for that.

    Joe

    YanıtlaSil
  2. Joe,

    I visited your blog and appreciated your knowledge on movies, it is great!

    Thanks for the screenshot and your comment. 

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)