15 Temmuz 2008 Salı

Inland Empire


David Lynch bu sefer torbasından hangi bilyelerini çekmiş bir bakalım.

*Eşek kafalı sit com karakterleri
*Fahişeler
*Tek bacağını kaybetmiş bir kadın
*Romanya sirki, romanyalılar, romence
*Televizyon ve Sinema perdesi
*Bir insanı hatırlamak/hatırlamamak
*Her şey geçip giderken sadece durup olan biteni izlemek
*Dün, bugün ve yarının iç içe geçmesi
*Bir annenin oğlunu kaybetmesi
*Tornavida
*Tabanca
*Dün, bugün ve yarının iç içe geçmesi(eheh..)
*At
*Sigarayla yanmış bir kumaştan görünen sarılığı sokak lambası ışığına benzetmek
*Evlilik
*Aldatmak
*Cinayet
*Her eylemin bir sonucu/bedeli olması
*Kadınların aşk acılarını, başka erkeklerle mememeleri sayesinde atlatabilmesi
*Yönetmenlerin elemanlarından çektikleri
*Hipnoz
*Anlamsız hikayeler
*Yaşanılan ev, zenginlik
*Gereksiz yerlerde çok konuşan kadınlar
*Telefon
*Tiyatro perdesi
*Sorunlarınla zerre ilgilenmeyen psikoloğa her boku anlatma telaşesi
*Ve tabii ki hollywood...yıldızların hayaller yaratması ya da hayallerin yıldızlar yaratması, hayranlık
*Maymun ve sarı peruk

Evet. Boşuna izlemeyin yani. Ben özetledim hadiseyi. Ha bu nasıl özet derseniz, izleyince daha fazla bir şey bulacam sanırsanız bilemiyorum. Kızın biri memelerini gösterio. Memeler güzel.

Hayır serbest akış diyecem şu bu. Ama yani yazarlar, yönetmenler yemek pişiren adamlardır. Bu adamlar yemek pişirecekleri zaman çıkar alışveriş yapar. Yani malzeme toplar. Lynch evde ne varsa katıp karıştırıp ekşili, acılı, tatlı, tuzlu bir şey yapıyor. Ve insanlar da bunu yiyip "oh god harika olmuş" diyor. Ben de onlarla dalga geçebilmek için bunun gibi 3 saatlik zikik filmler izlemek zorunda kalıyorum. Etmeyin eylemeyin. Laura Dern'i sokakta görsem üstüne kusacam. O derece.

6 yorum:

  1. Sevgili Boneli Maria,

    Bence bir Lynch filmi için yapılabilecek en güzel yorumu yapmış ve özeti vermişsin. Eline sağlık!

    Daha ayrıntılısını okumak isteyen olursa şuraya bir zahmet bakıversin: Inland Empire - David Lynch 2006.

    Ayrıca izlemeye üşendiğin, istemediğin, tiksindiğin ama bir şekilde de merak ettiğin filmleri; senin yerine izleyip yorumluyor bu adres: işgüzarlar film seyretme ve arıtma ltd. şti. yevmiye defteri.

    Bir yorum bırakıp, hangi filmi izlemek istemediğini ama senin adına izlenip özetlenmesini istediğini belirtmen yeterli. Örneğin, Dogville'i benim için izleyip yazmışlar, sağolsunlar! ;o)

    YanıtlaSil
  2. ama ben şimdi kendi tutmadığım yevmiye defterine güvenmem ki.p

    YanıtlaSil
  3. yani şimdi david naapsın siz anlamıyorsanız? inland empire resmen bi başyapıt!!!! kalkıp bi de hakaretler felan. ayıp. kınıyorum sizleri!!!

    iyi günner...

    YanıtlaSil
  4. Ehehe lem adamın kendi bile diyo sette karar veriyoz bi çok şeye, anlamı yok çektiklerimin diye siz daha hala kahve falında çin prensi arıounuz ahahah...

    YanıtlaSil
  5. çok denedim david lynch'i bir entelektüel özverisi ve yeni kazılmış derinliğiyle izlemeyi. pek çok filminde de daha fazla ilerlemek istemiyorum kendinizi kurtarın dedim ama serde sözde gurur olduğundan vazgeçtim. bu film işte senin hade laynnn dediğin noktaya denk geldiğim filmdir. çekelim bizde haftasonu birbirimizin ruhuna girdiğini bilmediğimiz birbirimizin paralel evren çakışmalarını olsun bitsin kardeşim. o eşek adamlar ne? ne oluyoruz? işin ilginç yanı film bitmedi kardeşim. tamam simgesel dedik imgesel dedik bağrımıza bastık ama filmin sonunu hatırlamıyorum. evde daireler çizdim hatırlamak için ama sonu yok. aklımda kalan eşek kafaları ve kadın delirme sahnesindeki başarılı oyunculuğu. nedir? budur. selam ederim.

    YanıtlaSil
  6. Filmin sonunda başa dönüo. O manyak komşu karının ahan da böle böle şeyler olacak dediği andan sonraki anlardan sonraki ana. Filmin sonu için çok bekledim hayatta unutmam. Sonra işte tek bacaklı karıyla, maymunlu sarı peruklu karı gözüküyor jenerik başlıo. Sonra öteki karılar filan hep birlikte dans ediyor off...Ya öle başarılı delirme sahnesini ben de o filmde oynasam oynardım. Hatta yönetmen katili filan olur finali daha başarılı bi hale getirebilirdim.

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)