22 Nisan 2008 Salı

Bütün tırtıllar kelebek olmaz

Aforizma ile kıssadan hisselerimi ifade eder dururum. Nasıl gereksiz ve sıkıcı farkındayım. Ama burnunu karıştırmak gibi. Tiksinç, eğlenceli, vazgeçilmez... http://martiboku.blogspot.com/2008/04/ballardn-inandklar.html linkinden sevgili dostum HİÇ'in Ballard'dan yaptığı kendi çevirisi olan alıntıyı okuyabilirsiniz. Okuyun ki yalnız olmadığınızı anlama ihtimaliniz artsın.

Bir ondan bir benden;

"gezegenin tımarhanelerine kapatılmış görünmeyen sanatçılara inanıyorum"

"delileri bulmak için bazen olduğumdan daha deli davranıyorum"

"mantığın cinayet kastına inanıyorum"

"gerçeğin balkabağı kafalı korkuluk olduğunu biliyorum"

"evrenin varolmadığına ve atomun bıkkınlığına inanıyorum"

"iklimleri üfleyerek değiştirsek de hep üşüyeceğiz görüyorum"

"havaalanı asfaltına park edilmiş 747’lerin motor kapaklarındaki yağ izlerinin şıklığına inanıyorum"

"doğaçlama bir notaya binlerce anlam yüklemeyi seviyorum"

"Heyecanların ölümüne, tahayyülün zaferine inanıyorum"

"umarsızlıkların bir dakikada kalp krizine dönüşebildiğini farkedebiliyorum"

"Acıya inanıyorum"

"kangren olmadan kesmeliyim biliyorum"

"Çaresizliğe inanıyorum"

"intihar kadar saçma bazen yaşamak kabul ediyorum"

"Bütün mazeretlere inanıyorum"

"mazeretlerini mazeretlerime konu yapıyorum"

"Bütün nedenlere inanıyorum"

"bütün sonuçları yok sayıyorum"

"Bütün sanrılara inanıyorum"

"uyanmazsam uyuyamam biliyorum"

"Her türlü öfkeye inanıyorum"

"duvarlara toslamadan duramıyorum"

"ışığın bilgeliğine inanıyorum"

"sadece güneşe kalbimi açıyorum"

teşekkürler Ballard. Artık bilebilirsin de...

3 yorum:

  1. Ballard'a yapılabilecek en büyük kıyak, bu yazıyı kendi cümlelerinle genişletip "yeniden yaratmak"tı... Zannedersem Ballard ruhuna yapılabilecek en şık reverans budur dostum! Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim dostum! Lakin adamın yorumu "ne bu lem poh etmişin yazımı" şeklinde de olabilirdi:p

    YanıtlaSil
  3. Allah aşkına ya bu lafları eden bir adam sence böyle der mi?!

    Bence gayet mutlu bir şekilde, "İşte kelebek olma konusunda muallakta kalmış bir tırtıl" diye düşünür :))

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)