8 Mayıs 2007 Salı

Türkün eurovisionla imtihanı




Bu sene Helsinki'de nasip olacak olan eurovision muacerasını helecanla beklemekteyim. "Neden?" denirse ben şahsen eurovision olayını aşamadım daha hala. Küçüktük, bebeydik. Eurovision yapılan geceyi yılbaşı misali çekirdeğimiz, gazozumuzla tam tekmil bekler idik.

Türkiye elemeleri ayrı heyecandı. Gazeteler finalist şarkıların efenime söliim icracılarını, söz ve müziğini yapanını edenini tanıtır, şarkı sözlerini bir güzel listelerdi filan.

Türkiye finalinin yapıldığı gece oturur izler, şarkıların musikilerine kulak aşinası olur, ertesi gün apartman bahçesinde toplaşır, gazetelerdeki şarkı sözlerini elimize alır, kendi eurovisionumuzu yapardık. Misal söle bakiim "halley"i desenize daha hala elimde evden getirdiğim saç fırçası, en süslü elbisem, saçlar tırpalanmaktan yolunmuş vaziyette kırıtmak suretiyle dans eder, icramı beğeninize sunabilirim. Ama sunmam zira henüz balataları hepten sıyırmadım.

Velhasıl apartmanın pencerelerinden sarkıp "yeterin artııık kafamız şişti" diyen komşulara çok şey borçlusunuz. Sahne hayatım başlamadan bittiyse onların sayesindedir.

Gelelim 2007'ye. Efenim saolsun youtube bütün finalistleri beğenimize sunmuş bulunmakta. Ben de doğal olarak oturdum mal gibi hepsini tetkik ettim. Netice?

Netice şöyle. Son yıllarda bilhassa Bosna ve Sırbistan'ın performanslarını bekliyorum (Romanya da iyi) çünkü anladığım kadarıyla eurovisionu ciddiye alan bir ben bir de ahan da bu ülkeler kalmış. Birbirleriyle de rekabet halinde olmalarından da kaynaklanabilir ama geçtiğimiz sene Bosna ondan önceki sene ise Sırbistan harikaydı. Bu sene sıra yine Sırbistanda sanırım. Gayet güzel bir ses ve şarkıyla katılıyorlar. Görsellik mevzusuna takılmazlarsa şansları yüksek gibi. Bulgaristan da atraksiyonlu bir şeyler yapmış. O da güzel. İspanya şu bu bildiğiniz gibi. Pek bi değişiklik yok.

Gelelim Türkiye ve Yunanistan mücadelesine. Efenim yunanistanlı şarkıcı pek bir heyecanlı. Yarışma gecesi şarkısının sözlerini dahi unutabilir. Kenan ise bildiğimiz Kenan. Rahat. Şarkısı eğlenceli, güncel, danslar filan. Tabi Türk musikisine bir katkısı olmayan, telefon melodisinden öte bir misyonu edinemeyecek bu şarkıyı bol şovla süslemek lazım. Mevcut şov yeterli değil. Belki sürpriz şeyeder. Du bakalım. Neyse çok heyecanlıyım. Anlatamam. eheh...

2 yorum:

  1. Sevgili Arkadaşım,

    Sen 1982 senesinde Eurovision'a katılmış, Almanya adına yarışmış ve birinci olmuşsun, bizden saklıyorsun! :-p

    Ein Bisschen Frieden

    Bunu Osman tespit etti, bizden kaçar mı?! ;-)

    YanıtlaSil
  2. Ahahah...beni yakaladınız. Evet ben Nicole. Yine şahlanacağım, yine alacağım birinciliği...azimliyim:)

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)