18 Mayıs 2009 Pazartesi

Son Kemalist


Atatürk cumhuriyeti bildiğiniz üzre pek de Atatürk'ün hayalindeki Cumhuriyet olmadı. TC vatandaşları da pek kendi hayallerini kurmaya alışık olmadığından işler akışına bırakıldı ve gelinen nokta malum.
Bu gün Türkan Saylan hoca bu dünyadan göçtü.
Bu gün bazıları kendisinin cehennemlik olup olmadığı üzerine kafa yorarken ve hatta bu vefatı ergenekon örgütünün puan toplama çabası olarak açıklamaya kalkacak kadar kendini kaybetmişken bizler onların yeni baştan regüle ettiği düzenlerinde soluk almaya çalışıyoruz. Ve artık Türkan hoca da aramızda yok.
Türkan Saylan görüldüğü kadarıyla son Kemalist'tir. Pek çok kişi Kemalizmden farklı şeyler çıkarsa da ve hatta Kemalizm diye bir akımdan bahsetmenin mümkün olup olmadığını tartışsa da bence Türkan Saylan tam anlamıyla Kemalist'tir. Çünkü Mustafa Kemal'in gösterdiği yolu kavramış ve o yolda önüne çıkan engelleri yıkarak ilerlemiştir.
35 doğumlu bir kadın, tıp okuyor, uzmanlaşıyor, anadoluyu karış karış geziyor, dokunduğu her yerde iz bırakıyor ve bu iz cüzzam hastalarına ışık oluyor, ülkenin cüzzama ve cüzzam hastalarına bakışı, onunla mücadelesi değişiyor, gelişiyor.
Kız çocuklarına yapılan ayrıma karşı çıkıyor, pozitif ayrımcılık yaparak tahtıravellinin havada kalan kısmına destek veriyor, yetmiyor sermaye sahipleriyle işbirliği yapıyor, sosyal sorumluluk nedir onlara öğretiyor.
Araplaştırılmaya karşı çıkıyor. Karakterli bir topluma duyulan ihtiyacı dillendiriyor.
İşte Atatürk'ün o çok dalga geçtiğiniz cumhuriyet kadını bunları başarıyor.
O bunları başarmasa, onlar bu yolu takip etmese o çok dalga geçtiğiniz şiire isitnaden, siz be hey dürzülere işimiz kalacaktı ve ne olacaktı? Ben bu gün bir herifin 3. karısı ve 5. çocuğunun damızlık anası olacaktım ya da çoktan taşlanıp ortadan kaldırılacaktım. Hayır bu fazla drama değil, bu gerçek. Neden ısrarla kaçmak istediğinizi bilmiyorum ama olacak bitecek bundan ibaretti. Eğer Atatürk ve onun gençliği böyle düşünmeseydi.
Türkan Saylan bu idealist tutuma kendini fazla kaptırmış olabilir. Evet sıra o çok eleştirilen sözlerine geldi. Ne dedi? Dedi ki Türkler yapan değil yıkan bir toplum, bunu değiştirmek lazım. Hangimiz bunu inkar edebiliriz. Tarihsel ve güncel gerçekler duvar gibi önümüzde. Ve evet küçük çocuklar namaz kılmasın bale yapsın. Hayır küçük çocuklar oyun oynasın, kafasına göre takılsın. Eğitim de olmasın ama benim hayalim şimdilik onun hayallerinden de çok ötede. Son olarak Muhammed adı ile ilgili görüşü. Bu görüşte bir insanın vereceği en standart tepkidir bu. Bir toplumun özenti ile özgün olabilmesine dair çok spesifik bir örnektir isimler. Ve misyonerliğe girmeyeceğim dahi. Feto ve elemanları milyonların kafalarını ütülerken ortaya atılan iddialar son derece komik.
Ben Atatürk'ün cumhuriyetini şeriata ve yobazlığa tercih ediyorum. Ben Türkan Saylan'ı sakallı sübyancılara tercih ediyorum. Ben kız çocuklarının mal gibi değiş tokuşa konu edilmesindense okuyup doktor, öğretmen, sanatçı olmasını istiyorum. Çünkü üniversiteyi medreseye tercih ediyorum.
Ben anarşistim a dostlar. Ama kötünün iyisini tercih etmiyorum. Çünkü bir tarafta gördüğüm cahillik, aymazlık, iğrençlik, bencillik ve türlü şuursuzluklar diğer tarafa kötü dememi engelliyor.
Bundan ikisinden başka seçenek yok mu? Elbette var. Zaten bu seçenekler ucu açık olarak Atatürk Cumhuriyetine kondu ama maalesef Atatürkçü olduğunu zanneden kraldan çok kralcılar o seçenekleri bir bir köreltti. Yine de dedim ya aslında, eğer olacaksa, eğer yeniden başlayacaksak, yıkıp bir daha yapmamız gerekecekse kimlerle yanyana duracağımı biliyorum. Umarım sizler de biliyorsunuzdur.
Hoşçakal Türkan Hoca.

4 yorum:

  1. Üzüldüm. Son günlerde kendisine yapılanlara ise öfke duymuştum. Şİmdi gitti o. Umarım birilerinin beyinlerinde soru işaretleri oluşturmuştur. allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  2. Katliamlar işkenceler cinayetler hırsızlar faşistler sonuç ortada, Atatürkçü olmak suç artık açıkça ''Atatürkçü Cumhuriyetçi olursanız polis kamerasıyla fişlenirsiniz'' diyorlar. Ülkeyi koruyorum diyenler netekim sadece cümle kuruyor! Artık 60 yıldır yapılan bu savaşın sonuna gelindi düşük zekalı cahil yığınların bilmesi gereken şu bundan sonra yakacağımız yıkacağımız soyunu kurutacağımız yobazlar Atatürk düşmanları bu oyun artık sonunuz olacak tereddüt eden korkan alet olan herkes aynı karanlıkta yanacak. Kubilay'ı katledenlere ip satanlar, yurtdışında olduğu için kendini güvende hissedenler ve bu ülkede insanlığı yüzlerce kez katledenler acımasızca yok edilecek. Timur gibi bir baştan bir başa bu ülke temizlenecek. Anne karnındaki bebekleri parçalayan bir ideolojinin destekçileri maşaları katilleri gereken şekilde cezalandırılacak. Cümleler ile değil kılıçlar ile savaşlar kazanılır merhamet yok masum yok bu köpekler ellerine musaflar sahifeler de alsalar diz çöküp merhamet dahi dilenseler sonuç değişmeyecek. Atatürk'ün kurduğu ülkede bütün Atatürkçü yazar şair politikacılar öldürülerken yobazlar defalarca katliam yaparken neredeydiniz. Atatürkçü olmak suçtur diye bağırıp tehditler yağdıranlara her kim eyvallah edeceğimizi sanıyorsa ahmaktır her kim eyvallah ediyorsa yanacaktır. Tereddütsüz karşıma kim çıkarsa, ne çıkarsa acımam acıyana da acımam. Köpek gibi yaşayan bu cahil hırsız beyinsiz sürüsünü yok etmek insanlığa karşı bir borçtur. Türkan Ana gibi meleklerimiz var yolladık onları sizler saldırdınız küfrettiniz hançerlediniz öldürdünüz katlettiniz Mumcuları, Nesinleri, Üçokları parçaladınız anne karnında bebeleri.. Sodom ve Gomore gibi yoldan çıktınız o halde şimdi şeytanların ve gazabın zamanı. 7 ülkeyi aynı anda yenmiş Atatürk'ü ve çocuklarını hafife alanlar Çanakkale'den Çarlığı yıkanları hafife alanlar kendi sonunuzun sorumlusu sizsiniz hiçbir suç cezasız kalmaz bu saatten sonra karşılaşacağınız sadece sonsuz yırtıcı bir şiddettir ellerinizle kahpeliğinizle bilediğiniz sınırsız bu şiddet en adil olandır Adaletin kılıcı boynunuza indiğinde işte o zaman Adalet tamamlanmış olacak.

    YanıtlaSil
  3. Katılıyorum sana, güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  4. Birçoğunun anlayamadığı,anlatamadığını anlatmışsın...

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)