24 Mayıs 2008 Cumartesi

Ekşi sözlük üzerine

Öncelikle "Arama motoru veya başka internet şeysi beni buraya attı. Sen kimsin? Ekşi Sözlük nere/ne/kim?" diyebilecekler için son derece saçma bir yazıdır bu diyeyim ki vakit kaybına sebebiyet vermeyelim.

Efenim bendeniz internetten bolcana faidelenen biri olarak (bilgi edinme olsun, yine misal bedavadan gazete okuma ve dahi saçma oyunlara bağımlı olma vs. gibilerden) bu Ekşi Sözlük denen nane sayesinde faydalanılan biri haline geldim ki hiç hoşlaşmadığım bir özellik oldu bu. Hani "ne faydanı gördük kardeşim?" dersen küfür ederim ondan bi dur orda. Neyse ben sömürürüm yani genelde böyle bilgi olsun, entel dantel işler olsun, mizah olsun gibi konularda.Yapım bu.

Gerçi Ekşi Sözlükten önce zibidi/private/gia gibi sözlüklerde de epey mesai harcamışlığım var lakin ekşi sözlüğün çocukları olduğu için bu siteler yine Ekşi'ye kıl kapabiliyoruz bu hususta.

İş yeri denen nalet zindanlardaki küçük hava delikleri internet siteleri. Ekşi boru gibi bir delik açıkçası. Çünkü pek çok konuda bilgi, görüş alınıp verilebilinen, insanlarla kaynaşılan, sosyal ve sanatsal etkinliklerin paylaşılabildiği bir alan. Çalışanın hapisane avlusu ne bileyim.

Hani "ben ne kadar sosyalleştim, ne aldım verdim" deyince elde var sıfır ama olsun. Gönül isterdi ki binlerce can yoldaşı buldum, beşinci kitabımı yazıyorum sayesinde, nobelden de götürdüm paraları falan filan diyebileyim. Lakin hayatım ilk defa bir dergiye yazma ve çizme teklifini dahi sosyomatta aldım ve de yaptım bunu. Bana kitap yazmam hususunda destek veren kişiler filan çıktı. Gerçi ordan da atıldım yoksa Nobel kesindi yani. Her neyse tabii bazı aklıevveller "Sosyomat tabe nolcek" diyebilir. Adamlar attı beni diyorum. Bilemiyorum.

Ekşi, derinlemesine bir ilişkinizin olmadığı, merabalaştığınız, sempatik bulduğunuz bir insanı tanıdıkça ona kıl kaparsınız ya hah işte öyle duygularla veda edilen bir yer diyeyim size. Veda edilen diyorum çünkü "Attılar mı" diyenler var yok efenim "Sizle aynı zamanlarda çaylak oldum. Ben de mi atılacam" diyenler var. Hayır atılmadım ama hani atılsam daha bi havam olacaktı gibi. Böle bi itilmişlik, yasaklılık, iplenmeme, talep ettiği entryleri ile ilgili işlemleri dahi ötelenen ("aman entryler de siz de kalsın, lanet olsun bu hayata" diye sonuçlanan bi süreç bu da), kısaca tam ve hatta yarım anlamıyla dahi adam yerine konmayan, sayıyla 8bin küsür entry'e sahip biri olarak bilyelerimi aldım, evimin yolunu tuttum(burada ağlayın lan).

Şimdi şöyle bir gerçeklik var. Ne kadar küt, karakteri elastikiyetlere müsaade etmeyen, 5000 tane prensibi kıçından uydurabilen ve bunların tatbikinde sıkıntı yaşamayan biri olsanız da her insan gibi maymunla/şempanzeyle ortak genlerinizden gelen taklit, benzeşme ve asimile olma sorununuz olacaktır. Ve ben insanların birbirlerini aptallaştırabildiklerini, delirtebildiklerini kabul ediyor ve her insanda olan potansiyel saçmalık yapma ve şiddet uygulama eğilimini ortaya çıkartabilecek özelliklere sahip olduklarını düşünüyorum.

Yapılan hiçbir şeyin mazereti olmadığı bu dünyada hepimiz deli ve aptal. Ve şunu söyleyebilirim Ekşi Sözlük okuyucunun zihninde yeni ufuklar açabilen bir ortam iken kullanıcıyı aptallaştırabiliyor. Ben bunu kendimde hissettim açıkçası. Kendimi dünyanın en saçma konuları üzerine kafa yorarken yakaladım binlerce kez. İlkokula başlamadan kafamda bitmiş olan dosyaları tekrar tekrar açtım. Ve bunları kusura bakmayın ama sokakta görsem yüzüne bakmayacağım, muhatap olmayacağım derecede aptal insanları son derece ciddiye alarak yaptım. Hayır günlük hayatta onları oldukları gibi kabul edemediğiniz için koşarak kaçabiliyorsunuz ama biri bizi gözetliyor evi gibi bir kıçkıça yaşama alanında görmezden gelemiyorsunuz. Gelebilenler şanslı azınlık. Sigara içmezlerse 100 yıl yaşayabilirler. Duman avcıları öyle diyor.

Tabi şimdi ben pek çok sitede yasaklanan, kullanıcı hesabı kapatılan biri olarak Ekşi Sözlük'ün -belli tecrübelerin de ışığında- faşizmin hatalarını minimize etmeye yönelik yönetimsel anlayışını az da olsa takdir ediyorum. Hadi yine iyisiniz yani. Ama misal SSG bir faşist olarak çekilebilinirler sınıfındayken (bütün o bot'umsu yapısına rağmen ki adamın artizlik anlayışı buysa ne yapalım) ben guru gibi bi adamı ciddiye almak bir yana kendisini tam olarak "hade ordan"lıklar arasında bir yere tıkıştırabiliyorum. E guru'nun eline kamçıyı veren adama da bu bağlamda Armağan Çağlayan gibi "5 puan verdim o da payetli elbiseni beğendim diye" diyebiliyorum.

Netice itibariyle her şeye rağmen Ekşi Sözlük güzeldir. Çünkü her şeye rağmen insanlar güzeldir. Ve yine her şeye rağmen hayat güzeldir (balkonun kapısından enfes bir rüzgar esti de.. yoksa bok güzeldir. Her şey ya boktur ya püsürdür ya da kusturur)

16 yorum:

  1. Eline sağlık be. Artık arkandan teneke mi çalarlar yasa mı girerler bilemeyeceğim ama "kaçırdık! diye sevinenler" için Mısır Çarşısı'ndan tonla kına aldım, sevabıma gönderebilirim adres yollayacaklara! :-P

    YanıtlaSil
  2. Ekşi Sözlük en çok bok atılan sitelerden biri ama ne olursa olsun piyasadaki en iyi bilgi kaynaklarından biri..

    YanıtlaSil
  3. o kadar strong bir presence sunmuşsunuzki kal getirttiniz bana.

    YanıtlaSil
  4. çamur attığın yer inan sensiz daha güzel şimdi. yazını okuyunca farkettim bunu. evet kesinlikle daha güzel.

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar yoğun duygusallıklar yaşatacağımı bilseydim daha önce ayrılırdım. Canım benim.

    YanıtlaSil
  6. uctuktan sonra bu tur atraksiyonlar yapmak (blog acmak, guncellemek veya klonlarda dert yanip aglak entryler girmek) adet oldu herhalde. yazik...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Arda. Blog açalı epey bi oldu bkz Nisan 2007. Blogun güncellenme sıklığı bkz yazılar ve tarihleri. Uçurulmadım istifa ettim demek zorunda kalmak bkz algı. Ekşi sözlük de maalesef sen ve senin gibilerin tekelinde olduğu için bkz istifa. Hayır bak çok kötü alışkanlık yapmış daha hala dane dane anlatıyorum ahahah...

    YanıtlaSil
  8. zaten uzun sure caylaktin. muhtemelen de suresiz caylaklik almistin. yani seninkisi istifadan cok "siz kovmuyorsunuz, ben gidiyorum." tadinda bir hareker. ayrica isimsiz yazmis bir arkadas var ki katilmamak da elde degil. benim demek istedigim sozlukten bir sekilde ayrilanlarin nedense bunu kuyruk acilarini bir yerlere kusarak bosalmak istemeleri. yani sozlugu begenmeyebilirsin, elestirebilirsin de. ama bunu "zaten copluge donmustu.", "demokrasi olacak once demokrasi..." "yemisim formatini. ahah ha hayt..." diye dillendirmek, boyle mantiksiz nedenlere dayandirmak neden anlamiyorum. madem protesto ediyorsun, caponsever'in yaptigini veya ona benzer bir sey yapsaydin. formatin sacmaligindan bir guzel bahsetseydin. su yaptigin o kadar kolpa, o kadar ici bos ki bunu sen de anlayacaksin zamanla. (ummuyorum pek ama, belki de olur) sozluk deyisiyle "garbage" (bak ne kadar da entegre olmusum sozluge, (bkz: sozlugun kopegiyim, ondan bu tur terimler kullaniyorum)

    YanıtlaSil
  9. ayrica:

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=mariadebonne+vs+ajdar+anik

    sanirim bu bazi seyleri aciklamaya yetiyor. ozellikle de basliktaki 12. entry...

    YanıtlaSil
  10. vs'li başlığı ben açmıştım zaten. Ajdar Bey'in sizin gibilerin ağzına sakız olmasının aslında ne kadar ironik olduğunu vurgulayamadım bir türlü tabi. Kısmet bu işler. Ben bu boş işlerle epeydir uğraşıyorum zaten. Seni de allah kurtarsın be gözüm. toysun geçer inşalla...

    YanıtlaSil
  11. sözlük öyle bir yer ki kim, neci, olursan ol, paçalarından ne kadar badilik akarsa aksın, gün gelir bu tip bir vedayla, harcadığın vakte it gibi pişman ya da hizibine karşı kaybetmiş ezik ya da egosu göbeğiyle büyüyen normal hayatta ateş istemeyeceğin bi moderatör yüzünden hayatın adaletsizliğinden muzdarip fakat buna rağmen gayet cool bi havadaymış gibi toz olur gidersin. 2 gün sonra da unutulursun. mariadebonne hanımı az biraz bilirim. beğendiğim yazıları olmuştur, bu son değil de ondan önceki çaylaklıktan dönüşten sonra yazdıklarıyla sıçmıştır benim gözümde. futbola falan bulaşmıştır misal. ota boka yazma eğilimine girmiştir, ben de 9-6 iş hayatına girdikten sonra kıyısından döndüm bu ota boka yazma hadisesinin. neyse avasas yörüngesinde, karşı cephedeki dişi yazara belden aşşaa yazcak kadar düşmüştü en son. bu tip bi sonun sinyallerini vermişti. sonuç olarak bi çok enerjili, kafası çalışan yazar gibi, hizipçilikle gelen çocuklaşma sonrası küstü/ağzına biber sürüldü ya da ikisi aynın anda oldu.bu gayet normalken, kendisi de çok fazla çemkirmemiş sadece neden gitti diye merak edenleri çok da sataşmadan aydınlatmışken bu 'ohh gittin kurtulduk' mallığı nedir anlamadım. bu sözlük teo'ları clairvoyant'ları, çağrıka'ları gördü aslanlar.. iktidarı yaşayıp da düşenler, küsüp gidenler, küsmüş gibi yapıp 2 günde unutulanlar, 2 gün sonra ilgi krizine girip utanmadan dönenler.. hal böyleyken, sözlük ne oldum deme ne olucam de'nin anlayana en rahat anlaşıldığı yerken oole bbg evinden elenene nanik yapan potansiyel bir eleyen yalakası 06 toynaksızcan havaları anca sözlükte 1 adet 'badisiz hiçbişey düzeyli yalaka' olduğunuza dair emareler verir anca.

    YanıtlaSil
  12. Aevgili çaylak. Anladığım kadarıyla fenerbahçelisin. Geçmiş olsun diyor gözlerinden öbüyorum.

    YanıtlaSil
  13. mairadebonne gibi yazarların bir çok takipçisi var. mesela ben zamane sözlük'ten beri, kendisini okuyanlardanım. sözlüklere takılanların, forumlara yazanların ve blog yazanların bir tek amacı var: okunmak.

    bu üç yoldan bence en güzeli, blog yazmak.

    mariadebonne'ye blog yaşamında başarılar dilerim. burda da, kendisini okumaya devam edeceğim.

    YanıtlaSil
  14. ekşi sözlük ipini koparanın hakaret tehdit yağdırdığı ülkü ocağı mı bitirimlerin mahalle kahvesi mi batakhane mi

    değerleri olan fahişeler grup seks yapmayacak yaptıysa da masum kedi rölüne yatmayacak değerleri olan feodal itler asla unutmayacak bu karılar bizim de ayağımızı öpmüştü ve daha neler neler

    faşistler ne kadar ülkelerini seviyorsa bu orospularla onların feodal itleri de o kadar namusludur. picassoyu da linç edersiniz siz malum adam harem kurmuş, sikimin devrimcileri ataerkil veled-i zinalar eskiyi aldıysan eskitene saygı duyacaksın. karısı açlık grevinde ölürken yan odada başka karıları beceren piçlerle, o yan odada hüzün satan fahişelerle bana yalan dolan içinde puşt ahlakınızla gelmeyeceksin mevzu bahis şikişmekse açsın kemiğe muhtaç köpek gibi açsın namus dediğin senin sadece budur, kurban bayramı diye bildiğin senin gibi piç kurularının kendi özoğlunu siki var diye kesmesidir kazara okuduğun bi kaç yüz kitapta yazmaz bunlar ve bu ülkede en önce cahiller devrimci olur
    en önce orospular devrimci olur köle olur gerçeğinizi sikeyim sizin
    herşeyiniz sahte sizin yeterliyseniz gelmeyecek aramayacak düz beni demeyecek, intikam için salaklığınızı kullandırmayacaksınız. taşaklıysanız geçmişini önce yatakta unutturacaksınız yoksa kesip atacaksınız o kadar, nicklerle değil adınızla soyadınızla kaşı beni diyeceksiniz

    yemiyosa çöplüğüne dönüp alemin tadını bildiği o ucuz beşinci sınıf et parçasıyla ne bok yiyeceksen yersin şimdiden afiyet olsun.

    sen sadece bir araçsın kurbansın intikama yem oldun her hücresini ezberlediğim o hüzünlü orospunun senin bilmediğin benlerini hatta genlerini bilirim siktir git kaderini bekle bide ölme sakın ölürsen cesedinin üstünde daha kanın soğumadan düzüşür bu da sana abi kıyağı etrafa iyi bak boynuzların ağaç olmuş görmüyorsun sana öyle bir gerçek veririm ki kendini parçalarsın kuduz it gibi anlamadıysan bi kadına sor o sana anlatsın neden bahsettiğimi. sana öyle ayrıntılar veririmki hassiktir dersin
    yani seksin raconu olmaz maskaralık yapma Manukyancığım.

    Başak pürüt justinyan se se ge bi ara düşünsünler tehdit hakaret özel bilgilerin izinsiz paylaşımı savunduklarını söylediklerinin tam tersine eşcinselliği çağrıştıran kelimelerle hakaret eden gacılar ekşi sözlük denen oluşumun çivisi çıktı gayet farkındasınız olanın bitenin ama umrunuzda değil hiçkimse bu densizliğe mecbur değil. amma ibreti alem için bi kaçının eline vereceksin vesikasını bir daha yapıyor mu o tek gözlü psikopat karılar.

    tanımadığınız bilmediğiniz hayatlara ilişkilere burnunuzu sokmayın, taciz tehdit hakaret yalan ile kurulan o pis çukurunuz öyle bir üstünüze çökerki

    ekşi sözlük nicklerinden hiçbiri için olumlu olumsuz bişey yazmamış, bu kişilerin gerçek kimliklerine aynı şekilde asla saygısızlık yapmamış dolambaçlı yollarla ucuz şerefsizliklere kaçmamış kişilere hakaret etmek tehdit etmek ekşi sözlüğün kutsal develerinin ardına saklanmak size karşı negatif bir durum yoksa sorun olarak görülmez bunu mu anlamalıyız. Nazım Hikmet'ten, bi kaç türküden dizeler yazınca bütün hayatınız temizleniyor mu. Deniz Gezmiş de Uğur Mumcu da sizin kendinizi pazarlamanıza araç olsun diye can vermişler çok ucuzsunuz çok kalitesizsiniz ve asla söylediğiniz yansıttığınız kişiler değilsiniz.

    arkadaşlık derseniz vapurdan atlayan kızcağızı kullanan, ölenlere yaşarken yardım etmek değerini bilmek yerine ölümlerini dahi kullanan orospular hüzün numaralarına son versin.

    değerlerin varmış hassiktir solcuymuşsun, karacahil paraya tapan beşinci sınıf dört ayaklı bi krosun güzelim.

    Manukyan dersem seni herkes tanır arsız kadın ama en iyi sen tanırsın benliğini, sözlük şu karıya bi symbian al. ulan ne manyak karıymışsın be sokakta yanından geçerken yüzüne bile bakmadım küfretmedim tokat atmadım diye yine çıldırdın sen hastasın güzelim.

    bu ortamda mariadebonne'nin kabul görmesi şaşırtırdı beni neyseki kızcağızı pişirip yemediler yamyamlar. ajdar nasıl şarkıcı olmaya çalışıyorsa bu ekşi sözlük tayfası da entellektüel olmaya çalışıyor hayatı boyunca 300 kitap ancak okumuş bebeler copy paste ile şiirin edebiyatın kendi çöplüklerinin dehası oluyorlar fetoşçuların ve eski fetoşçu yeni solcuların da ortamı ve ilişkileri sünni pragmatizmine kurban etmeleri ayrı bir konu zülfüler cin dündürlar yunan faşistleri ile gizli servisiyle aynı görüşleri savunan bu adamları kendine örnek alanları söylemeye gerek var mı mihri belliye Kemal adını veren yunan komunist ordusu bu perihan mağdeni ve ona özenen muz cumhuriyeti zihniyetli liboş sosyalistleri alıp bu gün atina'ya bırakacak marks okumuş kadar bilinçlenirler onlar bilinçlenince sanal uzuvları da kendine gelir. bi kaç kişi hariç hepinizi toplasak bi maria etmezsiniz. maria'ya saygı duymayanın adamlığından niyetinden şüphe ederim. Umarım günün birinde hak ettiğin yerlerde yazarsın maria linç müptelalarını boşver ekşi sözlükle ilgisi olmayanları bile rahat bırakmıyor bunlar. 110 IQ dan sonrasını anlayamazlar, üstüne kadın olunca kadınlar ayrı bir kin erkekler ayrı bir kin duyuyorlar onlara da hak vermek lazım kapasiteleri bu kadar.

    hepiniz güzelsiniz hayat güzel her şey çok güzel a.q. sanal hüzünlerinizin hastasıyım bilginin maymuncuklar elinde oyuncak olması ile rte nin ülkeyi yönetmesi paralelinde evrim kendini yiyor. kenan evren kuşağı işte daha ne olsun. kurban bayramınız kutlu olsun

    maria bile adam edemedi sorgulatamadı çarpık genlerinizi ya aşk olsun..

    YanıtlaSil
  15. sizin için hepimiz gerçek solcu olduk.nolur dönün

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)