15 Mart 2008 Cumartesi

Su testisi akp



İlk başlarda "akp iktidardan iner ama darbeli mi olur kapatmalı mı bilinmez" diyenler bu kadar sene geçince fikirlerini tutmayan kupon deyip yırtıp atmıştı. En nihayetinde ilk rakkamı tutturdular gibi. Bu kişilere kısmen ben de dahilim.Kuponumu yırtmadım bekliyorum.

Şimdilerde yine "demokrasimiz sınavdan kalacak, ekonomimiz çökecek, hayatımız kararacak, zaten daha güçlü iktidara gelecekler" diyen drama kraliçelerini dinleyip duracaz.

Öncelikli olarak TC bir sistemdir. Belli kurallarla fikslenmiştir. Elbette o kurallar değiştirilebilinir. Neticede bu sistem şeriat gibi kendini kilitlemiş bir yönetim biçimiyle bu anlamda benzer bir yapı göstermez. Ama bazı kurallar bazı öküzlerin varlığı göz önünde bulundurulduğu için değiştirilemez diye nitelenmiştir. Bu kuralların değiştirilmesi ve hatta yok olması ancak ve ancak öküzlerin sıfırlanması ile mümkündür.

Bazıları diyor ve diyecek ki "tarihten ders almadınız mı? astınız kapattınız güçlendiler". Tarihe belki şu ders verdirilmeye çalışılıyor "Ne kadar deneseniz de hep asacaz(artık asamasak da) hep kapatacaz".

Bu gün sistemi açıkça yıkmaya geldiklerini iddia eden kimselere sistem müsaade etmeli diyen demokratlar acaba o kişilerin getirecekleri sistem hakkında herhangi bir fikir sahibi mi? bir adım değil on adım sonrasını düşünenlerle aynı masaya oturmuşken daha hala ilk adım hakkında konuşanlar istediği kadar hümanist ve demokrat geçinsin. Şahsen saftirikten başka sıfatı yakıştıramıyorum ben bunlara. Belki de gemisini yürüten kaptandırlar bilemem.

Bu gün sınava giren demokrasimiz değil, o ona karşı savaşanlardan aldığı yaralara rağmen öyle veya böyle yoluna devam ediyor. Asıl sınav verecek olanlar anayasa mahkemesi üyeleri.

Birileri bu ülkeyi değiştirmeye, kafalarına göre şekillendirmeye çalışırken biraz daha sabırlı ve becerikli olsa belki de cahil bıraktıkları, aç bıraktıkları halk sayesinde bunu başarabilirler. Şahsi kanaatim, bunu yapmaya çalışanların her birinde gördüğüm "Ben başardım" deme hırsları, kendilerindeki gereksiz psikolojik yükselme hali buna engel "Bu sefer oldu, ben yaptım" demek adına süreci gereksiz ve yersiz şekilde hızlandırıyorlar. Her biri kendini Atatürk yahut peygamber veya olağandışı lider filan sanıyor.

Benim şahsi isteğim bana göre sistemin altını kazan, dinamiti yerleştiren, ama henüz patlatamayan akp'nin kapatılması. Bu partide vekil olarak görev alanların dokunulmazlılarının kaldırılması ve haklarındaki yolsuzluk davalarının adam gibi gözden geçirilmesi, yargılanmaları. Diğer teşkilat üyelerinin de gerek belediyede gerek kamuda yaptığı her türlü icraatin incelenmesi ve hukuka aykırılık varsa tespit edilmesi. Bu söylediklerim gerçek demokrasilerde olan şeyler. Kapatmadan yapılan şeyler. Bizde ancak kapatınca oluyorsa bari kapatıp da yapalım.

Bakın bir dolandırıcı birini dolandırdığında adalet adına onun sağlayıcısı olmaya çalışan hukuk dolandırılana "Sen de aptalmışın be abi" demez. Yahut dolandırılanı övüp "Yok canım dolandırıcılık filan. Bu adam enayi mi yani de" demez. Sadece suçun niteliğine bakar, caydırıcı cezayı keser, dolandırmayla elde edilen para ya da malı sahibine geri verir. Adalet budur. Gelin şimdi dolandırıldığınızı kabul edin de adalalet işine baksın.

Dava görülmeye başlandığında ilgili hukukçular ve mustakbel mağdurlar gereğinin yapılmasını sağlar umarım. Ve bu sefer sadece tepe değil teşkilat da yaptığının ettiğinin hesabını verir. Suçlularsa da tasviye edilirler.

Bizim paraya gözü tok, onuruna sahip çıkan insanlara ihtiyacımız var. Demokrasinin ihtiyaç duyduğu şey bu tip insanlardır. Böyle olmayanları kullanıp padişahlığa soyunanlar değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)