25 Ocak 2009 Pazar

Mutluluk


Hepitopu kimyasal bir saçmalık. Ama zaten her şey çok fazla kimyasal ve bir o kadar da saçma.
Mutluluk bir şekilde yakalamış olduğun anın bitmesini istememek. En sade hali bu sanırım. Sade ve güzelliği de bundan geliyor.
Benim mutlulukla ilgili tüm anılarımda minimum bir adet güneş ve bir adet ben varım. Sanırım illa bir şeylere tapmam filan gerekse bu güneş olurdu. Bilimselliğe en yakın açıklama da zaten güneşin hayat veren ve hayat alan bir şey olabilmesi. Bunu herhangi bir iradeyle yapıyor olup olmaması çok önemli değil. Zaten iradeyi tanımlamak için nice filozof helak oldu. Hiç gerek yok demek ki.
Tapınma gibi bir şeyi rasyonelize etmek oldukça güç. Pskiyatri ve sosyoloji ilimlerinden yardım almak şart. Yine de güneş güzel. Tapsak da, tapmasak da.
Geçtiğimiz günlerde bir rüya gördüm. Büyüdükten sonra çocukluk aşkım diye tanımladığım kişiyle küçük birer çocuğuz. Apartmanın önündeki asfalt yolun üzerine sırtüstü uzanmış ve elele tutuşmuşuz. Yüzümüzü ısıtan ve gözümüzü kamaştıran güneşe bakıyoruz. O kadar mutluyum ki. Ve sonra bir arabanın yaklaştığına dair bazı sesler duyuyorum. Ona "Şu an yolun üzerinde yatıyoruz farkında mısın?" diye soruyorum. O da "Biliyorum ve bir araba da yaklaşıyor diyor". "Ben hadi kalk diyorum". "O ise boşver gelsin" diyor. Bir süre bekliyorum. Az önce bütün içimi dolduran mutluluk beni terk ediyor. Yerine endişe, korku, şimdi ne olacak kaygısı geliyor. Ayağa fırlıyorum. Onu da çekiştiriyorum. O da çaresiz ve istemez bir biçimde yana yuvarlanıyor. Araba geçip gidiyor. Artık ne mutluluk var ne korku. Sadece birbirinin yüzüne anlamsızca bakan iki büyük insan.
Mutluluk geçip giden bir arabanın arka koltuğuna konup gönderilebilecek kadar masum ve çaresiz bir çocuktur.
Korku ve endişeler hayatınızı kurtarabilir. Ama o küçük çocuğu özlemeyi göze alabilirseniz.

4 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. mathillda gibi tek gözünü kaybetmiş yazık acıdım bu kuşa Karaköy'de çok var bunlardan. muz markası benetton mavisi bir diğer kabusunda bırak o araba çarpsın bakalım nolacak. çok üzülürsen tell me whats wrong Chiquitita die plağı başa sarar dinlersin. Bu ara çok moda Eva Brownlar için gelsin bu şarkı ayrıca bütün faşistlere. Eczacı kalfalarına cep telefonu aldıran gecekondu kuşları bu sınıf atlamış fahişeler artık erman endere sormak lazım bu tek gözlü namuscağızları. bi cep telefonu bikaç kazak için hergün dayak yemek, yatağına girmek magandaların sonra aleme nazım hikmetçilik oynamak basamak basamak.. ruh o sahte hijyen rezil ucube konsantrasyon o gecekondu kuşunu melek olarak pazarlamak. maraidebonne çok güzel bir resim ve cesurca o gecekondu kuşlarını afişe etmen cesurca bunlar o solcu görünen türbanlılar. yani tarikat andavalları ile aralarında fark yok bunca entellektüel makyaj bu yüzden, bütün maskeler akan balmumu hayaller Kemalizm'e olan nefretleri bu yüzden. demem o ki kabuslarından korkma bazıları var ki senin kabusunu görsen kaldıramayacağın hayatlarıyla gülümsüyorlar, gözlerine hüzün takları zafer taçları takıyorlar alınlarında kocaman yazıyor ''Fahişe!'' sense mutsuzum diyosun bunu zekana veriyorum akıllı adam (cinsiyet manasında diil adam gibi adam manasında) mutlu olmaz zaten bu et pazarında. Just relax.

    şehriniz büyük sayılar sizden yana dünya dönmez sanırsınız siz olmadan da eywallah :)
    but Dearrry
    Dark Shines

    karanlıktan sakın korkma küçük kız



    onlar kadar rezil cahil ve gerizekalı olman lazım seni onaylamaları için, ancak keçiören'de sekreterlik yapacak potansiyele sahip kadınlar ve onların erkekleri için tek yol devrim demiyorum, gebermeleri konusunda hiçbi sakınca görmüyorum. gebermek bu et pazarında çok ucuzdur kapitalizmin iyi bi yanı da bu defaten hatırlatıyorum.

    YanıtlaSil
  3. I am seriously worried about your wellbeing, what is happening? nearly two months and no new article? your devoted followers are in deeply frustrated. I hope everything is OK. waiting for an answer. Best Regards, Zanzibarian.

    YanıtlaSil
  4. nusret kaya'nın rüya analizleriyle ilgili olan kitaplarına göz atabilirsin belki?
    bir ara çok faydalanmıştım, kulağa ilk kalemde geyik şeyler gibi gelse de, içine girdikçe çok noktadan yakalıyor ve farkında bile olmadığın düğümleri çözüyor

    (bu arada bunu yayınla diye değil, özel mesaj olarak şeyediyorum :))

    bu arada yazıp duruyorum bilmiş bilmiş ama umarım rahatsızlık vermemişimdir :)

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)