30 Aralık 2007 Pazar

Kendi ülkende yabancı turist olmak

Hani alışıktık yerli turist olmaya. Bi kaç bavul, bir bilet, kolaydı. Sarışın her insan evladı TC vatandaşı gibi bolcana da yabancı turist muamelesi görüp, kazıklama denemeleri de yapıldı üzerimizde. Lakin durum şimdi çok başka. Şimdi ben de ikna oldum ve hazırım cola turka'yı 5ytl'ye almaya.

Yok ben "Böyle giderse terk ederim bu ülkeyi" filan diyenlerden değilim. Yani beni buyur etmeye meraklı ülke pek yok. Zaten ülkelerle de işim yok. Aslına bakarsanız fezaya gidesim var mecalim yok.

Sokağa çıkıyorum, karışıyorum halkıma. Diyorlar "senin halkın ahan da bu". Yok lan daha dün koşup oynuyordum sokaklarda. İstanbul'da. Bu halk bu değildi. Öyleymiş efendim bizim özümüz buymuş. Gitmesek de görmesek de o köylerde bu insanlar yaşar imiş. Nah öyle lan. Lab mamülü tipler len bunlar. Projektörlü toplantı odalarında şekillenmiş ruh hallerinden kıyafetlerine kadar her şeyleri.

Şimdi onlar bana bakıyor, ben onlara. Evet böyle bir ayrım var. Biz, siz. Yani ben şahsen öyle bişiy olmak istemediğimden ayırıyorum kendimi bi kenara. Siz de ayırın beni. Not alın kenara. "Cehennemlik" diye kıçıma damga vurun. "Bizden değil" deyin. Haklısınız çünkü kendi küçük dünyanızda. Böyle yapmazsanız, beni başka türlü tanımlarsanız valla alınırım. Yanlış anlaşıldım varsayarım. Ben size bakıp sizle dalga geçen ama asla size acıyacak kadar küçülmeyen kişiyim. Ama sizin dünyanızda "Cehennemlik" tam da bu durumu ifadeye tekabül ediyor. Eehehh evet takabül. Ah o güller bülbüller ne güzel başlamıştı hikayemiz. Ne kadar hazin bitecek.

Evet sokağa çıkıyoruz, televizyona bakıyoruz, gazete okuyoruz ve gitgide pasaportumuzdaki vizenin süresinin kısaltıldığını anlıyoruz.

Fındık kadar beyinlerin içi boş ve o boşluk akisler için çok da uygun. Fısıldanan o sesler büyüyor büyüyor o boşluklarda.

Yarın yine sokağa çıkacağım. Halkım yine akacak şehir merkezlerine. Sokaklarında dolaşıcağım ülkemin. Onlara göre Paris bana göre Tahran olan şehrimde.

2 yorum:

  1. pfff.. düsün düsün boktur isin. ya da koyver gitsin; ha, 'zaten bu yüzden böyleyiz' tadindaysa:

    http://antihomofaberornot.blogspot.com/2007/06/baslangic-neden-direnemeyecegim.html

    bahsedilen o findik beyinlilere ne kadar güvenli geliyor oysa (farketmeden..)

    bu arada mutlu yillar dimi :)

    YanıtlaSil
  2. hangi ülke ya, dengesizlik, densizlik, akıl sefaleti, ruh düşkünlüğü. Bu Tirennnn uçurumdan düşmüş çoktan herşeyi ve içindeki herkesi duvardan duvara fırlatıyor.

    duvardan duvara halılar aprona serildi

    ruhun bir deve gibi
    kurban edildi
    sen bir zamanlar bir ülkeydin çocuk
    işte nihayet halı kırmızı halı al
    o güzel günler şimdi çok uzaktalar

    çocuklar kusmuğun içinde boğuldular
    behrenginin balğını çocukluğun
    yastıklara sakladı
    püskülleri al oldu ilk hayalinin

    sonra heykeller zaten heykel olmuştu
    çoktan yassı bir ada bir hayalet bu ülkeyi b.ka batırmıştı
    bir ressam.

    ah çocuk senin suçun yok bilirim
    mutlu olan hic bi sokak ev yok yalandan başka da kazanacak bi cengaver kalmadı surlarıda yok artık şehirlerinin ..

    hey hat! bir sonraki müşteriyi bekleyen kadim bi f.hişe gibisin ülk.ciğimmm

    YanıtlaSil

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)