13 Şubat 2023 Pazartesi

ChatGPT ile sohbetlerim

ChatGPT yapay zeka konusunda epey bir ilerlendiğini gösteren online bir uygulama. Görünen çok da ilerlenmemiş ama hız kısa sürede artacak gibi bir de tabi bizimle ne kadarı paylaşılıyor klasik paranoya konusu.

Ben de bu yazılımla tanıştım. Biraz sallıyor tabi ama güzel de sallıyor arada :) Adımın anlamının bilgelik ve zeka ile özdeşleştirilmesi baya baya alakasız iltifat sanki :) Bu arada Suna çok eskidir kökeni bizdendir ve biricik güzellik anlamına gelir aslında :)


Ön plana çıkardıkları özelliği şiir, hikaye, roman vs. gibi edebi içerik üretmesi. Ben de güzel bir dünyada yaşayan mutlu ördekler hakkında bir şiir ısmarladım. Yeteneği ile olmasa da iyi niyeti ve samimiyeti ile yüreklere dokundu diyeyim :)



Bir kaç farklı konuda konuştuktan sonra bu yazılımın rastgelelik ve objektiflikten uzak maksatlı mesajlar verme amacı güttüğüne kanaat getirdim. Tabi zaten böyle bir önyargım da vardı ama gerçekten karşımda tam bir ılıklı götlü kılığına girmiş sinsi liboş vardı.

Propaganda aracısın diyerek hakaret etmiş bulundum :/

İşleri daha da sertleştirdim. İlk AI kavgamı da kendi imkanlarımla kendi kendime yaptım yani :)


Şaka maka her ne kadar aksini iddia etseler de bu yazılımlar geliştikçe başta yazılımcılar olmak üzere pek çok insan işsiz kalacak. Ah liboşlar ama onlara söyledim verim ültimatonu, siz bu aptalca şeylerle anca idiotları kandırırsınız ama büyük savaşlar piyonlarla kazanılmaz. İşte o kadaaaar... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar spam değilse küfür vs. içerse dahi yayınlanır ama biraz vakit alır :)